Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer

Ga terug   HCC!forums > Besturingssystemen > Overige systemen

Mededelingen

Overige systemen Alle overige besturingssystemen.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 5 feb 10, 08:47
Wim Hein Wim Hein is offline
HCC-lid

Standaard De Apple Imac etc. in forum

Hallo, mijn naam is Wim Hein en ik ben al vele jaren lid van de HCC.
Sinds medio 2009 ben ik overgegaan van Windows naar de Apple Imac.
Het is mij bekend dat "Klokhuis" als Apple Gebruikersgroep bestaat maar ik vraag me toch af waarom ik naast het lidmaatschap wat ik heb van de HCC me ook nog weer als lid van een groep als "Klokhuis" zou moeten aanmelden.
Dat is dan ook de reden voor mij om eens te peilen, vragen, voor te stellen om ook hier binnen dit forum een stuk voor de Apple gebruiker te kunnen krijgen.
Ik denk dat Apple een aparte forum groep kan zijn en niet thuis hoort onder de overige besturingssystemen.
Graag van wie dan ook een reactie hier op.

Wim Hein
Met citaat reageren
Oud 5 feb 10, 16:36
Marius HRL Marius HRL is offline
Redacteur

Standaard Re: De Apple Imac etc. in forum

Beste Wim,

We hebben er bij de HCC!forums voor gekozen om pas uitsplitsingen te maken als het nut/belang daarvan blijkt. Om die reden benutten we "Overige besturingssystemen" als verzamelplek voor berichten voor andere besturingssytemen dan de twee meest voorkomende: MS Windows en Unix/Linux. Vanzelfsprekend gaan we uitsplitsen als er veel berichten komen rond bijv. OS X en eCS!
De toename van de hoeveelheid platform-onafhankelijke software, de aandacht voor andere elektronica en toepassingen lijkt ons een reden om
de HCC!forums voor berichten van ALLE HCC-ers en ALLE besturingssystemen te bestemmen.

Het unieke aan de HCC is de grote diversiteit aan groeperingen. De HCC biedt je de mogelijkheid van ontmoeting en uitwisseling met andere computergebruikers, die bezig zijn met hetzelfde besturingssysteem, dezelfde toepassing en/of de zelfde programmeertaal. De Apple-ig bundelt binnen de HCC de Apple-gebruikers en werkt daarbij samen met Klokhuis.
Als HCC-lid kun je (bijna altijd) kosteloos lid worden van één HCC-interessegroep. Lees hier meer over het Apple-aanbod binnen de HCC: http://www.hcc.nl/smartsite.dws?id=4584&ch=HOG

Groeten,

Marius HRL
Met citaat reageren
Oud 6 feb 10, 09:46
De Bock De Bock is offline
HCC-lid

Is het niet mogelijk om het volledige forum van Klokhuis door te linken naar het HCC forum binnen de "samenwerking". De HCC kennisbank zou daar mee gediend zijn en toegangkelijk voor "alle" HCCers. De leden die dan meer willen dan alleen raadplegen kunnen toetreden tot de Klokhuisclub.
Zoals het nu gepresenteerd wordt op het forum is het toch een beetje buitensluiten van de boze buiten"raam"wereld.
Wat is er mooier dan kennis delen!!

Voor alle duidelijkheid, ik ben lid van de HCC en Klokhuis, via Bootcamp gebruiker van MAC OSX (95%) en Win XP, ik doe niet moeilijk! Gebruiker van het beste van 2 werelden.
Met citaat reageren
Oud 7 mrt 10, 12:40
ajongebreur ajongebreur is offline
HCC-lid

Ook ik ben al jaren lid van HCC . Gisteren een Klokhuis (apple) bijeenkomst bezocht in De Bilt. Entree was gratis en ik kon gewoon vragen stellen. In aparte zaaltjes waren cursussen en speciale uitleg en dan moest je wel lid zijn van Klokhuis(30euro pj). Ik vind het niet erg, maar wel vreemd als HCC lid. Zou graag net als De Bock hierboven het forum van Klokhuis binnen HCC forum zien.
Met citaat reageren
Oud 7 mrt 10, 14:11
Marius Marius is offline
Actief HCC-lid

Ik kan me je reactie deels voorstellen.
Klokhuis is een stichting en een stichting kent geen leden.
De Apple-gebruikersgroep heeft in het verleden haar activiteiten ondergebracht in Stichting Klokhuis. De HCC was daar niet blij mee.
Gezien die achtergrond is het ook apart dat leden van de Apple-ig nog eens moeten betalen (donateur' worden)'.

Óók gezien het voorgaande ligt het niet voor de hand dat forums van een niet-HCC-onderdeel ingevoegd zouden worden in de HCC!forums.

Groeten,

Marius
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten