Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer

Ga terug   HCC!forums > Multimedia > Digivideo

Mededelingen

Digivideo Digitale video
– software – hardware – bewerking - overige - etc.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 9 mrt 10, 19:12
janheynen janheynen is offline
Actief HCC-lid

Standaard Video-editing met Pinnacle Studio 14

Ik heb ca. 4 jaar vrijwel probleemloos met Studio 9.3 gewerkt en ca, 80 DVD's gemaakt. Omdat deze versie niet meer werkte op mijn nieuwe PC met de 64-bit versie van Windows-7 heb ik een Upgrade geïnstalleerd naar Studio 14 Ultimate.

Ik heb enkele vervelende problemen met versie 14:
1 Tijdens de bewerkingen krijg ik vaak de foutmelding: Filesysteem werkt niet meer. Na "ok" moet je Studio opnieuw laden en kun je alles sedert de vorige save-actie opnieuw doen.
2 Als er een scene in de film zit waarbij er een te snelle beeldwisseling is (snelle camerabeweging), dan loopt de gegenereerde DVD fout op precies dat punt, ongeacht of je de DVD afspeelt op de computer (zowel met de Windows Media Player als met PowerDVD) of op een losse DVD-speler. Op dat punt bevriest het beeld en is het afspeelapparaat of de afspeel-software "dood"
Als je de film vanaf DVD weer inleest en een rename uitvoert naar xxx.MPG en je speelt dat deel af met de Windows Media Player, dan loopt het afspelen wel goed.
Maar de DVD kun je weggooien. Die is onbruikbaar. Je kunt ook niet over het foute stuk heen springen (b.v. nieuw hoofdstuk via Nenu). Ik brand de DVD op de laagst-toegestane snelheid, dus daar ligt het ook niet aan.
En als je de DVD opnieuw brandt, zonder iets in de film te wijzigen (dus "alleen branden") dan gaat de nieuwe DVD op exact hetzelfde punt fout. Het is dus blijkbaar fout in de gegenereerde MPG.

Weet iemand een oplossing voor deze problemen.
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten