| Unix/Linux versies Alle Unix/Linux-versies. |

3 mrt 10, 22:17
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
VLC weigert na installatie Cairo-dock
|

4 mrt 10, 09:07
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Re: VLC weigert na installatie Cairo-dock
Als het goed gaat, zit er nu een bijlage bij met de installatie instructies.
Maar als alle players niet meer werken met Cairo dock, dan zou er toch een gemeenschappelijke oorzaak moeten zijn.
Maar welke?....
Jes.
|

4 mrt 10, 18:06
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Ik heb nog wat research gedaan: Problemen treden uitsluitend op bij DVD's.
Als ik een DVD invoer, komt er een pop-up window om een speler te kiezen: Totem of VLC.
Welke ik ook kies, de speler probeert te openen en na een seconde is die weer weg.
Ook als ik in elke speler kies om de DVD van de speler af te spelen, crasht elk van de spelers.
Bij CD's zijn er geen problemen!
Ik vond een workaround voor VLC:
Als ik de DVD in de PC laat zitten en dan VLC opstart en kies Media - Map openen – DVD in speler selecteren – Openen: dan wordt de DVD afgespeeld.
Totem blijft steeds weigeren.
Dan heb ik nog problemen bij
SMPlayer:
Als ik hierbij de DVD in de PC laat en dan SMPlayer opstart, wordt het scherm maar half ververst. Alleen de randen van het SMPlayer scherm worden zichtbaar op het vorige scherm (misschien hoort dat zo?). Kies ik hier Openen – Map – en selecteer ik de DVD speler of kies ik DVD afspelen vanaf station, dan wordt alleen het geluid afgespeeld. Op het scherm verandert niets.
Mplayer:
Als ik kies DVD – Open disc, dan wordt alleen het geluid afgespeeld. Kies ik Open – play DVD, dan wordt de DVD afgespeeld, maar krijg ik een foutmelding: Warning: Mvs not available. Schijnt elders ook voor te komen en is alleen hinderlijk.
Verzoek ik om Uitwerpen, dan komt er een scherm om een file te selecteren.....
Je kunt hier kennelijk geen CD's mee spelen. Maar daar heb ik dan weer de Rythmebox voor. Die doet het bij het invoeren van een CD.
Kan iemand hier nog chocola van maken?
Heel graag.
Jes.
(Ubuntu 9.10)
|

12 mrt 10, 18:33
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Toch nog een aanvulling. Ik heb Ubuntu 9.10 opnieuw geďnstalleerd, maar gelijk na de installatie deed VLC het al niet met DVD's. Ligt dus niet aan Cairo. Raadsel blijft.
Jes.
|

13 mrt 10, 17:11
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Dank voor je reactie, Pedro.
Ik heb ubuntu 9.10 geheel nieuw geďnstalleerd en al jouw computertips (Prima hulp!) gevolgd, inclusief de multimedia items. Ik heb nu VLC nogmaals opnieuw geďnstalleerd, maar met weinig resultaat.
Het is nu wel zo dat gekochte DVD's worden afgespeeld, ook met Totem, maar eigen gemaakte DVD's niet. Hoewel die eerder door Totem wel eens werden afgespeeld. Het uitschakelen van alle visuele effecten heeft geen invloed. Het lijkt dus te liggen aan het type DVD. Maar mijn DVD's worden elders overal afgespeeld...... Mogelijk dat een codec ontbreekt.
Opmerkelijk dat ik op internet hier geen informatie over vind.
Jes.
|

13 mrt 10, 19:14
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
O ja, volgens jouw instructie zouden er geen andere gstreamer versies moeten zijn dan gstreamer0.10-sdl. Maar ik heb nog 6 andere versies van gstreamer0.10 actief, die ik niet speciaal heb geďnstalleerd. Moet/kan ik die allemaal verwijderen?
Jes.
|

13 mrt 10, 21:54
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jes.spoelstra
O ja, volgens jouw instructie zouden er geen andere gstreamer versies moeten zijn dan gstreamer0.10-sdl. Maar ik heb nog 6 andere versies van gstreamer0.10 actief, die ik niet speciaal heb geďnstalleerd. Moet/kan ik die allemaal verwijderen?
Jes.
|
Nee, beslist niet verwijderen! Die sdl is een extraatje, bovenop de reeds geďnstalleerde andere gstreamer-onderdelen (die allemaal noodzakelijk zijn). De bedoeling is, dat je niet *nog meer* extraatjes van gstreamer gaat installeren.
DVD-probleem: ik denk aan een hardware-probleem. Rotte DVD's of, waarschijnlijker nog, een rotte DVD-brander. De laserkop van de brander die het lezen moet doen, is mogelijk vervuild of van slag. Vandaar dat ze op andere computers (lees: andere DVD-spelers) wel afspelen.
Laatst gewijzigd door Pedro; 13 mrt 10 om 21:57
|

16 mrt 10, 16:41
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Ik heb nu verschillende DVD's geprobeerd. Het lijkt erop dat (sommige?) DVD+RW niet gelezen worden. Andere wel. Maar dezelfde DVD+RW worden onder Windows en in een DVD player wel gelezen...
Ik laat het er nu maar bij.
Dank voor je reacties.
Jes.
|
| Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk |
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|