Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer

Ga terug   HCC!forums > Besturingssystemen > Unix/Linux versies

Mededelingen

Unix/Linux versies Alle Unix/Linux-versies.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 3 mrt 10, 22:17
jes.spoelstra jes.spoelstra is offline
Actief HCC-lid

Standaard VLC weigert na installatie Cairo-dock

Ik heb mij laten verleiden om Cairo Dock te installeren. Ziet er mooi uit, maar nu draait VLC mediaplayer (1.0.3) niet meer.
Ook Totem geeft het op zodra de DVD gaat draaien, het venster van SM player en Mplayer openen niet goed en zij spelen alleen het geluid van de dvd.
Als ik Cairo verwijder, blijft het probleem bestaan.
Over VLC heb ik gelezen dat dit probleem wordt opgelost met versie 1.0.4. Inmiddels is er ook een versie 1.0.5. Maar Synaptic kent deze versies nog niet. Alleen 1.0.3.

Je kunt 1.0.5 downloaden van
http://soft.softoogle.com/ap/videola...get-1877.shtml

Daar is ook een installatie file bij, maar daar begrijp ik als beginner niet veel van.
Hoe kan ik 1.0.5 installeren of moet ik dat juist niet doen. Wat anders kan ik doen doen om deze problemen op te lossen? Ik zoek verder, maar misschien kan iemand me weer helpen?
Ik heb Ubuntu 9.10.

Jes.
Met citaat reageren
Oud 4 mrt 10, 09:07
Actief HCC-lid

Standaard Re: VLC weigert na installatie Cairo-dock

Als het goed gaat, zit er nu een bijlage bij met de installatie instructies.
Maar als alle players niet meer werken met Cairo dock, dan zou er toch een gemeenschappelijke oorzaak moeten zijn.
Maar welke?....
Jes.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: txt INSTALL.txt‎ (1,6 KB, 2x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 4 mrt 10, 18:06
Actief HCC-lid

Ik heb nog wat research gedaan: Problemen treden uitsluitend op bij DVD's.

Als ik een DVD invoer, komt er een pop-up window om een speler te kiezen: Totem of VLC.
Welke ik ook kies, de speler probeert te openen en na een seconde is die weer weg.
Ook als ik in elke speler kies om de DVD van de speler af te spelen, crasht elk van de spelers.
Bij CD's zijn er geen problemen!

Ik vond een workaround voor VLC:
Als ik de DVD in de PC laat zitten en dan VLC opstart en kies Media - Map openen – DVD in speler selecteren – Openen: dan wordt de DVD afgespeeld.

Totem blijft steeds weigeren.

Dan heb ik nog problemen bij
SMPlayer:
Als ik hierbij de DVD in de PC laat en dan SMPlayer opstart, wordt het scherm maar half ververst. Alleen de randen van het SMPlayer scherm worden zichtbaar op het vorige scherm (misschien hoort dat zo?). Kies ik hier Openen – Map – en selecteer ik de DVD speler of kies ik DVD afspelen vanaf station, dan wordt alleen het geluid afgespeeld. Op het scherm verandert niets.

Mplayer:
Als ik kies DVD – Open disc, dan wordt alleen het geluid afgespeeld. Kies ik Open – play DVD, dan wordt de DVD afgespeeld, maar krijg ik een foutmelding: Warning: Mvs not available. Schijnt elders ook voor te komen en is alleen hinderlijk.
Verzoek ik om Uitwerpen, dan komt er een scherm om een file te selecteren.....
Je kunt hier kennelijk geen CD's mee spelen. Maar daar heb ik dan weer de Rythmebox voor. Die doet het bij het invoeren van een CD.

Kan iemand hier nog chocola van maken?
Heel graag.
Jes.
(Ubuntu 9.10)
Met citaat reageren
Oud 12 mrt 10, 18:33
Actief HCC-lid

Toch nog een aanvulling. Ik heb Ubuntu 9.10 opnieuw geďnstalleerd, maar gelijk na de installatie deed VLC het al niet met DVD's. Ligt dus niet aan Cairo. Raadsel blijft.
Jes.
Met citaat reageren
Oud 12 mrt 10, 20:34
Pedro Pedro is offline
Actief HCC-lid

Kijk eens of het verschil maakt, wanneer je deze multimediahandleiding toepast: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Schakel ook Compiz eens helemaal uit (dus inclusief de standaard "visuele effecten"):
http://sites.google.com/site/compute...e-effecten-uit
Met citaat reageren
Oud 13 mrt 10, 17:11
Actief HCC-lid

Dank voor je reactie, Pedro.
Ik heb ubuntu 9.10 geheel nieuw geďnstalleerd en al jouw computertips (Prima hulp!) gevolgd, inclusief de multimedia items. Ik heb nu VLC nogmaals opnieuw geďnstalleerd, maar met weinig resultaat.
Het is nu wel zo dat gekochte DVD's worden afgespeeld, ook met Totem, maar eigen gemaakte DVD's niet. Hoewel die eerder door Totem wel eens werden afgespeeld. Het uitschakelen van alle visuele effecten heeft geen invloed. Het lijkt dus te liggen aan het type DVD. Maar mijn DVD's worden elders overal afgespeeld...... Mogelijk dat een codec ontbreekt.
Opmerkelijk dat ik op internet hier geen informatie over vind.

Jes.
Met citaat reageren
Oud 13 mrt 10, 19:14
Actief HCC-lid

O ja, volgens jouw instructie zouden er geen andere gstreamer versies moeten zijn dan gstreamer0.10-sdl. Maar ik heb nog 6 andere versies van gstreamer0.10 actief, die ik niet speciaal heb geďnstalleerd. Moet/kan ik die allemaal verwijderen?
Jes.
Met citaat reageren
Oud 13 mrt 10, 21:54
Pedro Pedro is offline
Actief HCC-lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jes.spoelstra Bekijk bericht
O ja, volgens jouw instructie zouden er geen andere gstreamer versies moeten zijn dan gstreamer0.10-sdl. Maar ik heb nog 6 andere versies van gstreamer0.10 actief, die ik niet speciaal heb geďnstalleerd. Moet/kan ik die allemaal verwijderen?
Jes.
Nee, beslist niet verwijderen! Die sdl is een extraatje, bovenop de reeds geďnstalleerde andere gstreamer-onderdelen (die allemaal noodzakelijk zijn). De bedoeling is, dat je niet *nog meer* extraatjes van gstreamer gaat installeren.

DVD-probleem: ik denk aan een hardware-probleem. Rotte DVD's of, waarschijnlijker nog, een rotte DVD-brander. De laserkop van de brander die het lezen moet doen, is mogelijk vervuild of van slag. Vandaar dat ze op andere computers (lees: andere DVD-spelers) wel afspelen.

Laatst gewijzigd door Pedro; 13 mrt 10 om 21:57
Met citaat reageren
Oud 16 mrt 10, 16:41
Actief HCC-lid

Ik heb nu verschillende DVD's geprobeerd. Het lijkt erop dat (sommige?) DVD+RW niet gelezen worden. Andere wel. Maar dezelfde DVD+RW worden onder Windows en in een DVD player wel gelezen...
Ik laat het er nu maar bij.
Dank voor je reacties.
Jes.
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten