PC bij andere hobby'sDe PC en hobby’s zoals genealogie, verzamelen (postzegels etc.), games/simulaties, beleggen, (modelbaan en andere) besturing, astrologie etc.
Onder Windows 7 werkt freecell niet zoals ik het graag wil. In XP kon ik zelf een opvolgend nummer opgeven om te spelen. Weet iemand of dat onder W7 in te stellen is?
met vr groet Piet
Omdat ik (nog) geen Windows 7 heb was ik me er niet van bewust dat daar een andere versie van freecell in zit.
Inmiddels heb ik gelezen dat de XP-versie ook onder 7 werkt en heel gemakkelijk is te installeren. Alles wat nodig is is de bestanden Freecell.exe en Cards.dll uit de map C:\Windows\System32 van je XP-computer te copiëren naar een willekeurige map (een nieuwe aanmaken lijkt me het beste) op je windows 7-computer. (Zet ze niet in de system 32-map van windows 7, want dan wordt de versie die daar staat overschreven)
Je start Freecell gewoon door dubbel te klikken op Freecell.exe, en je kunt natuurlijk een shortcut daarheen maken in je startmenu.
Bedankt voor je meedenken maar ik heb de oude versie van Win XP erop kunnen zetten. Het probleem maak ik natuurlijk zelf maar ik wil niet een willekeurig spelletje spelen maar ben van 0 af begonnen en ben nu ergens bij 74660. Daar ben ik al jaren mee bezig hoor!! Tevens wil ik een zo hoog mogelijk gemiddelde zien te halen. Het staat nu op 89% en dat houdt in dat ik niet, zoals bij Win 7, eerst noodgedwongen een willekeurig spelletje voorgeschoteld krijg waardoor ik dat moet weggooien en waardoor meteen mijn gemiddelde omlaag gaat omdat dat als een verloren spel wordt opgevat.
Met een vriendelijke groet van Piet