HCC-ers onderling Plek voor communicatie over alle, al dan niet serieuze, zaken die jou als HCC-lid óók bezig houden alsmede bijeenkomsten en gebruikservaringen wat betreft de HCC!forums. Bijna niets is off-topic. Geposte berichten met bijv. aankondigingen kunnen na korte tijd verwijderd of verplaatst worden. |

15 feb 10, 22:47
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Re: Mailboxgrootte!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RuudUphoff
Het is nergens voor nodig je HCCnet adres te laten vervallen. Die mailbox van 15 Mb werd gehandhaafd voor mensen die nog alleen inbellen op 0676022224 en niets anders hebben.
Wat iedereen kan doen, en de meesten ook al doen, is deze constructie................
|
Das inderdaad handig, dank voor de tip.
Alleen afgezien van Hotmail en GMail zijn er niet zoveel (pop) mailboxen die groot zijn.
Mijn Zonnet box is 20 MB. Waarschijnlijk ga ik elders voor een box van 100 MB, Hotmail/Gmail worden op veel netwerken geblokkeerd....
|

16 feb 10, 00:12
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
En voor alle volledigheid: dat inbelnummer is sinds 20 december 2009 opgeheven.
|

16 feb 10, 01:38
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bakker
En voor alle volledigheid: dat inbelnummer is sinds 20 december 2009 opgeheven.
|
Klopt.. er is nog:
http://www.inbellen.org/?p=1
Citaat:
Zorg dat u een inbel- of ISDN-modem en telefoonaansluiting bij uw computer hebt.
Stel het nummer 06760 - 01234 in als inbelnummer.
Voer als gebruikersnaam ikwil@inbellen.org in. Het wachtwoordveld mag leeg blijven.
Internetten maar!
Als u ook wilt e-mailen, kijk dan eens op onze e-mail pagina.
|
Tarieven zijn niet echt goedkoop tov wat we met bellen nu gewend zijn, maar als je ergens zonder wifi oid (thuis ligt je internet eruit) zet maar wel telefoon (*) in de buurt dan kun je wel effe je mail ophalen. E dan zijn de kosten nihil.
(*): ik heb geen VOIP internet getest..... als internet eruit ligt... dan ligt die er ook vaak uit....
Citaat:
Tarieven in Eurocent per minuut (incl. BTW)
Product Starttarief Piektarief Daltarief Opmerking
0676 4,32 2,93 1,32
Geo biba* 4,32 2,93 1,32 Gratis***
Geo buba** 5,24 4,44 2,11 Gratis***
Geo biba*
dit tarief geldt als u de volgende inbelnummers binnen uw eigen regio belt.
Geo buba* dit tarief geldt als u de volgende inbelnummers buiten uw eigen regio belt.
Gratis*** binnen de gratis perioden met een KPN Belvrij abonnement.
Het Piektarief geldt op ma t/m vr van 08.00 - 19.00 uur.
Het Daltarief geldt op ma t/m vr van 0.00 - 08.00 en 19.00 - 24.00 uur en op za/zo.
Deze telefoonkosten worden verrekend op uw telefoonrekening.
|
|

18 feb 10, 15:18
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
XS4All heeft kennelijk ook nog steeds inbelnummers voorhanden. Zie http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/...belnummers.php
Ik heb daar tijdens een grote storing (ik meen ca. 2 jaar geleden) nog gebruik van gemaakt om te mailen.
|

18 feb 10, 15:30
|
 |
HCC!expert - Windows en digifoto
|
|
|
|
Bij KPN kan iedereen nog via een modem inbellen.
zie hier.
|

19 feb 10, 09:34
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rein
Bij KPN kan iedereen nog via een modem inbellen.
zie hier.
|
http://zakelijk.kpn.com/breedband.htm
Heb je de tarieven gezien... das echt hoog... de eerste optie inbellen.org lijkt mij interessanter,
http://www.inbellen.org/?p=4
zeker als je het koperdraadje gebruikt om belbudget als backup in stand te houden (vaak moet je het koperdraadje toch betalen, en belbudget is net zo duur) en bijna gratis via Voipbuster of zo belt.
http://zakelijk.kpn.com/thuisbellen/...ctinternet.htm
Citaat:
|
Bij het inbellen met een BelBudget abonnement kunnen je kosten flink oplopen. De gesprekstarieven van BelBudget liggen circa 3,28 x hoger dan bij een BelBasis abonnement.
|
Laatst gewijzigd door Andre R.; 19 feb 10 om 09:39
|

10 jun 10, 09:37
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Tot mijn grote vreugde zie ik op de homepage dat ik mijn mailbox kan opwaarderen van 15 naar 50 MB. Als ik de instructies uitvoer komt er in beeld dat dit nog niet kan. Beste hcc-beheerder, is het niet handiger om eerst een mogelijkheid te realiseren en te testen en pas daarna op de voorpagina te publiceren ? Dit voorkomt een hoop
|

10 jun 10, 14:28
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Ja, het was niet perfect op elkaar afgesteld, maar inmiddels werkt het wel.
Zelf vind ik het jammer dat de mogelijkheid er niet is voor wat nu 'subaccounts' heten. Toen hccnet nog adsl aanbood was er de mogelijkheid om meer accounts aan te maken. Ik maakte er bv. een aan voor mijn vrouw. Na de verkoop aan xs4all zijn de extra e-mailadressen gelukkig blijven bestaan. Ze blijken nu dus wel 'tweederangs' geworden.
Mailboxen zijn bij de meeste providers groter geworden. Geen wonder: het is inmiddels heel gebruikelijk bestanden, zoals een paar foto's, mee te sturen. m.n. In een vakantieperiode, als je niet in staat bent je box regelmatig te controleren is de kans niet denkbeeldig dat een 15MB mailbox volloopt. De gebruikers van de 'subaccounts' (en dat waren indertijd volwaardige accounts) hoeven kennelijk niet mee met de ontwikkelingen.
|

11 jun 10, 00:08
|
|
HCC-lid
|
|
|
|
Jammer. Mijn probleem staat er niet bij.
Ik zal mij eerst even voorstellen. Net aangemeld op het forum. Joane suggereert een vrouw maar ik ben echt mannelijk.
Plm 20 jaar lid van de HCC. Vroeger verwoed computer in elkaar sleutelaar met gekochte, gebruikte, onderdelen op computerdump en HCC dagen. Klooien met IRQ's jumpers op de insteekkaarten biossen regelen van moederborden waar er geen een op zat, kletsen via een bbs-je met een gekozen lijntje van 9600bps met andere hobbyisten. Waar blijft de tijd. Toen waren er nog leuke leerzame artikelen in Computer!Totaal. Nu is dat verworden tot een soort consumentengids voor hard-en software en een soort telefoonboek voor internetadressen. Trouwens zelfbouw is niet rendabel meer omdat de huidige nieuwe PC's alles der-op-en-der-aan hebben en het kost een drol. Goeie ouwe tijd!
Genoeg over mij terug naar het mailboxprobleem
Als ik op de hyperlink in de newsflash klik om de mailbox te vergroten
kan ik of:
lidnummer en hcc-code gebruiken of
gebruikersnaam en wachtwoord
Lidnummer??? geen idee
hcc-code staat op mijn lidmaatschapskaart
gebruikersnaam (welke?) inlognaam bij (nu) XS4ALL (is niet veranderd)
of e-mailadres
en wachtwoord dat bij de inlognaam cq mijn e-mialdres hoort?
De laatste cobinaties kan ik alleen proberen maar werkt niet
Ik snap het niet kan iemand het uitleggen?
Groet Joane
|

11 jun 10, 07:39
|
|
Actief HCC-lid
|
|
|
|
Dag Joane,
Welkom op de HCC!forums!
Er zijn meerdere wegen naar Rome, óók binnen de HCC.
Route 1. Op je HCC-lidmaatschapskaartje staat zowel je lidnummer als je bijbehorende pincode. Daarmee kun je via die link inloggen.
Route 2. Je hebt het verzoek gekregen een profiel aan te maken op HCC.nl. Daarbij is zowel een gebruikersnaam (meestal je hoofd-emailadres minus "@hccnet.nl" ) als een wachtwoord geregistreerd. Ook daarmee kun je via die link inloggen.
Voor het aanmaken van een profiel heb je Route 2 ook nodig. Zie ook: http://www.hcc.nl/eCache/DEF/36/725.html
Succes gewenst!
Marius
|
| Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk |
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten