Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Kan geen mail meer ontvangen op mijn mac als iphone de mailaccount gebruikt

Ingeschreven
    Jul 2011

Standaard Kan geen mail meer ontvangen op mijn mac als iphone de mailaccount gebruikt

Dag, ik heb een vraagje over gelijktijdig gebruiken van de hcc-mail account.

Thuis heb ik 2 macbooks en 2 iphones. Zolang bij de iphones de mail uit staat (wi-fi uit), dan heb ik geen problemen en kan ik gelijktijdig op beide macs een mailtje zien binnenkomen.
    Als ik bij een iphone de wifi aan zet, dan krijg ik bij de iphone ook gewoon de mails binnen, maar gaat de hcc mailaccount op de macbooks offline.
    Ik krijg de volgende melding: "De mailserver heeft de toegang tot de account 'hccnet' geweigerd omdat een beheerder of andere e-mailclient de account gebruikte toen Mail probeerde in te loggen"
    Als ik de wifi uitzet dan gaat ie op de macbooks weer online.

Iemand hiervoor een fix? Bedankt

Ingeschreven
    Aug 2009

Standaard Re: Kan geen mail meer ontvangen op mijn mac als iphone de mailaccount gebruikt

Ik laat Gmail de HCCnet-mail ophalen en bezorgen.
    Zou dat een oplossing zijn??

Groeten,

Marius

Ingeschreven
    Jul 2011

Standaard Re: Kan geen mail meer ontvangen op mijn mac als iphone de mailaccount gebruikt

Maar dat gaat dan waarschijnlijk voor al mijn apparaten tegelijk werken? Alleen voor mijn iphone vind ik het niet erg, maar op mijn laptop houd ik de accounts liever gescheiden (voor de overzichtelijkheid).
    Zal er eens naar kijken, iig bedankt voor het meedenken.

Ingeschreven
    Aug 2009

Ik zal navraag doen bij de mensen van HCCnet.

Groeten,

Marius

Ingeschreven
    Aug 2009

Navraag bij HCCnet leverde het volgende op:

Waarschijnlijk gaat er bij een van de inlogsessies iets fout (met uitloggen). wat resulteert in een 10 minuten durende blokkering van de account.
    Als een andere client binnen die 10 minuten probeert in te
    loggen, krijgt hij een foutmelding dat de 'popbox locked' is. Zijn
    mailclient vertaald dat met "De mailserver heeft de toegang tot de
    account 'hccnet' geweigerd omdat een beheerder of andere e-mailclient de
    account gebruikte toen Mail probeerde in te loggen". Of die actie via
    WiFi loopt of via een 3G sessie zal niet uitmaken.

Check dit svp....

Groeten,

Marius

Ingeschreven
    Jul 2011

Hoi Marius,
    bedankt voor al je moeite.
    Heb echter geen idee wat/hoe ik dat moet checken.
    Wat ik wel heb gedaan is de account verwijderen van mijn iphone en daarna heb ik hem opnieuw geinstalleerd.
    Ik heb dan ook meteen weer alle email van mijn hccnet adres, maar meteen wordt hij ook weer geblokkeerd op mijn laptop. Niets veranderd dus.

Weet dus niet wat ik fout doe met de inlogsessie

Gr Marc

Ingeschreven
    Feb 2010

Ik vermoed dat het geen Apple / Mac specifiek probleem betreft. Simultaan inloggen op een POP account levert gewoon problemen op. Even voor de duidelijkheid: POP betekent dat je de mail van de server naar je PC of Mac binnenhaalt. Een mooie optie zou IMAP zijn, waarbij de mail op de server achterblijft. IMAP in combinatie met multi inloggen, zoals Marius al aangeeft is helemaal top. GMAIL heeft een dergelijke service.

Wat ik zou doen is mijn hccnet mail forwarden naar bijvoorbeeld gmail. Vervolgens kan je al je mail via gmail op alle apparaten van je keuze gebruiken.

Met vriendelijke groeten,

Frits Hamann
    Coördinator HCC!Apple

Ingeschreven
    Jul 2011

Dag Frits en Marius,

bedankt voor de antwoorden.
    Dat zal ik dan maar doen.

Mvg Marc

Ingeschreven
    Sep 2009

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met de combinatie iPhone3 Windows7.

Maaaar het gaat alleen mis met het HCCNet-account.
    Mijn xs4all-account en een aantal accounts van mijn website (ckweb.nl) geven GEEN problemen.
    Alles werkt met POP.
    Ik krijg de melding ook wel op mijn iPhone, als mijn laptop al lang uit staat.

Het lijkt er dus op, dat er iets mis is met de configuratie van HCCNet-mail bij HCCNet zelf.
    Laatst gewijzigd door ckweb; 17-09-11 om 15:04.

Ingeschreven
    Aug 2009

Ook vanwege de simpele toegankelijkheid van een Gmail-mailbox laat ik m'n HCCnet-mail ophalen door Gmail. Dat werkt prima. Frits suggereerde eerder de doorzendoptie binnen HCCnet.
    Het valt mij overigens op dat de problemen zich vooral voordoen bij XS4all-gebruikers....

Groeten,

Marius

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Geen mail meer kunnen versturen in LiveMail
    Door Piet61 in forum MS Windows - Windows 7
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 08-05-13, 20:43
  2. Geen Ipad of Iphone
    Door jerome in forum Apple IOS, OS X
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 05-04-13, 19:14
  3. Reacties: 12