Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Bureaublad verschijnt niet in beeld...

Ingeschreven
    Dec 2010

Standaard Bureaublad verschijnt niet in beeld...

Beste mensen,

Ook nu heb ik weer "een aardige". Ik wordt er alweer enige tijd, weliswaar sporadisch (zoals zojuist), mee geconfronteerd.

Zodra ik Windows7 (x64) heb opgestart en mijzelf heb aangemeld, komt het bureaublad NIET in beeld. Hoewel de muiscursor dan wel verschijnt, en ik deze ook gewoon over het scherm kan bewegen, blijft de achtergrond zwart; alsof de monitor uit staat.

Druk ik op CTRL-ALT-DELETE, dan verschijnt dan wél weer keurig netjes het Windowsscherm met haar afsluitmogelijkheden ("Computer vergrendelen", "Wachtwoord wijzigen", "Afmelden", etc.), maar als ik de computer opnieuw dan wil laten afsluiten en/of opstarten, dan blijft de pc dus gewoon "hangen".

Een paar keer hardwarematig afsluiten en/of opstarten in de "veilige modus" biedt op een gegeven moment dan wel weer soelaas, zoals nu, maar waardoor dit probleem nu wordt veroorzaakt, ik heb werkelijk waar geen idee...

Is er iemand van jullie die mij iets meer over dit probleem en z.m. ook de oplossing kan vertellen, dan hoor ik graag van jullie.

B.v.d.

Groeten,

Rob.

Ingeschreven
    Sep 2009

Standaard Re: Bureaublad verschijnt niet in beeld...

Gelukkig heb ik er zelf nooit last van gehad, maar ik heb zo'n vermoeden dat je Windows 7 gebruikersprofiel defect is (of wordt): alle door jou beschreven symptomen wijzen daar op !

Herstellen is beschreven door Microsoft onder de noemer: Een beschadigd gebruikersprofiel herstellen. Veel suc6!
    groet,

Peerke
    Lid van HCC en dus HCC!Noord-Limburg, HCC!digimedia, HCC!CompUsers;analist, systeem ontwikkelaar en webdesigner voor vele HCC regio, interessegroepen en HCC!Digital websites.

Ingeschreven
    Dec 2010

Dank voor je reactie. Ik weet (nog?) niet zeker of dit inderdaad het probleem zou kunnen zijn. In de link die je mee stuurt wordt namelijk het volgende gemeld:

"Wanneer u zich probeert aan te melden bij Windows en een foutbericht wordt weergegeven met de melding dat uw gebruikersprofiel mogelijk beschadigd is. Probeer het profiel in dat geval te herstellen. U moet dan een nieuw profiel maken en de bestanden uit het bestaande profiel naar het nieuwe kopiëren."

Ik krijg namelijk helemaal géén foutmelding - dus ik weet eerlijk gezegd niet of ik nu het gebruikersprofiel moet gaan proberen te herstellen...

Rob

Ingeschreven
    Sep 2009

MS zegt hier ook wat over: Kijk hier voor de Engelse versie en hier voor de Nederlandse versie.

De Nederlandse versie bevat een storende fout: zowel onder "Videostuurprogramma opnieuw installeren" als onder "Het register controleren" moet bij het eerste punt staan: "Klik met de rechtermuisknop op de taakbalk en klik dan op Start de Taakmanager"
    en dus niet de zin over automatische updates.

Ingeschreven
    Dec 2010

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bakker Bekijk Berichten
    MS zegt hier ook wat over: Kijk hier voor de Engelse versie en hier voor de Nederlandse versie.
    Hallo Jan,

Dank voor je reactie.

Uiteraard had ik ook gegoogled op engelstalige sites en daar wordt dit probleem ook al sinds 2009 (XP/VISTA en ook Windows 7) besproken. Er worden daarbij vele tientallen oplossingen/suggesties aangedragen wat je allemaal wel en/of niet kunt doen, maar welke oplossing nou de juiste is - ik heb werkelijk waar geen idee...

Ik heb inderdaad nu maar even mijn videodrivers geupdate; eigenlijk nooit meer bij stil gestaan. Ik hoop dat dit inderdaad het antwoord is op mijn probleem - dat zou trouwens (gelukkig maar) de meest simpele oplossing zijn...

Ik kijk het nog wel even aan, en ik zal t.z.t. nog even reageren op het forum om aan te geven of het probleem (voor nu?) is opgelost.

Ook jij bedankt voor het meedenken.

Groeten,

Rob

Gelijkaardige Onderwerpen

1. IE 9 accelerator knop verschijnt niet meer....
    Door KDussel in forum Overige programmatuur en andere zaken
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 13-07-14, 19:50
  2. (Vista) Lege map op Bureaublad kan niet verwijderd worden
    Door phrvg in forum MS Windows - Alle versies
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 22-12-13, 22:22
  3. Dubbel beeld
    Door Janel in forum Overige hardware
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 07-08-12, 14:46
  4. Titel verschijnt bij scrollen foto's