Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: W10 Mail

Standaard W10 Mail

Dag,
    Wat zijn precies de instellingen in W10 Mail voor mijn hccnet-account? Krijg steeds het bericht dat de gegevens verouderd zijn. Inloggen bij hcc-webmail lukt wel, dus de inlognaam en ww moeten goed zijn. Ik voer in pop.hccnet.nl, smtp.ziggo.nl en dan wordt het mistig, welke vinkjes aan of uit? Chello, Hotmail, Gmail gaat allemaal prima, waarom wil het niet met hccnet.nl? Thunderbird-advies niet nodig..
    Groeten, Dirk

Standaard Re: W10 Mail

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirkfedde Bekijk Berichten
    Dag,
    Wat zijn precies de instellingen in W10 Mail voor mijn hccnet-account? Krijg steeds het bericht dat de gegevens verouderd zijn. Inloggen bij hcc-webmail lukt wel, dus de inlognaam en ww moeten goed zijn. Ik voer in pop.hccnet.nl, smtp.ziggo.nl en dan wordt het mistig, welke vinkjes aan of uit? Chello, Hotmail, Gmail gaat allemaal prima, waarom wil het niet met hccnet.nl? Thunderbird-advies niet nodig..
    Groeten, Dirk
    Al eens geprobeerd de mail te versturen via het hccnet? Zo niet probeer onderstaande instellingen.

Inkomend pop.hccnet.nl
    uitgaand smtp.hccnet.nl

dan naar meerdere instellingen en een vinkje zetten bij Voor de server voor uitgaande mail(smtp) is verificatie vereist
    dan naar geavanceerde instellingen:
    Inkomend e-mail (pop3) poort 110, standaardinstellingen gebruiken
    Uitgaande e-mail (smtp) poort 465, gebruik het volgende type versleuteling SSL

Succes.
    Groetend,

Groninger.
    Lid HCC!CompUsers

Zeer bedankt voor uw assistentie. En...het werkt weer! Tja, ergens op de hcc-site had ik gelezen dat je de smtp van je provider moet gebruiken, maar dat blijkt nepnieuws of achterhaald te zijn. Je ziet het wel vaker dat een of andere nitwit maar wat typt. Overigens moet je bij het aanmaken van het hccnet-account in Mail van Windows 10 kiezen voor 'Geavanceerde configuratie'. Je kunt dan het bovenstaande invoeren en de vinkjes staan meteen al goed. Die poortinstellingen worden overigens niet gevraagd. Enfin, heb nu een paar maal een testberichtje van mijnadres@hccnet.nl naar mijnadres@hccnet.nl gestuurd en dat ging goed. Nogmaals dank..!

Ingeschreven
    Apr 2009

Wie vertelt dat je mail moet versturen via je ISP heeft gewoon gelijk en is dus geen nitwit.
    Dat sommige mailproviders OOK toestaan dat je hun SMTP gebruikt onder bepaalde voorwaarden, zoals HCCnet, doet daar niets aan af.

Ruud Uphoff

smtp.ziggo.nl werkt niet
    smtp.hccnet.nl werkt wel

Gelijkaardige Onderwerpen

1. 2e Eigen mail adres verwijderen uit G-mail, best. systeem w10
    Door acverhoe in forum MS Windows - Windows 10
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 20-12-16, 11:51
  2. HCC mail account kan geen mail verzenden met Thunderbird
    Door frogg in forum Overige programmatuur en andere zaken
    Reacties: 4