Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: windows XP emulator voor Android

Ingeschreven
    Dec 2010

Licht windows XP emulator voor Android

Als fanatieke bridgeliefhebber gebruiken mijn vrouw en ik nu de applicatie EB9.5 (Eindeloos Bridge). Deze draait op een oude Medion laptop met windows XP. Het betreft de netwerkversie, zodat wij ieder met de eigen laptop op schoot, gekoppeld aan een router/switch samen kunnen oefenen tegen de computer via het windows thuisnetwerk.
    Het zou echter veel praktischer zijn als we elk ons Android tablet kunnen gebruiken en dan toch hetzelfde programma kunnen spelen. Het is mij niet bekend of er een androidversie met netwerkfunctie van dit programma is.
    Is het mogelijk om met een windows XP emulator voor Android ons favoriete bridgeprogramma te gebruiken op onze tablets? Zo ja, hoe? Waar kan ik een adequate handleiding vinden.....

Standaard Re: windows XP emulator voor Android

Dat is voor een leek nagenoeg onmogenlijk voor elkaar te krijgen, Android is wel een soort Linux en in Linux kan je Wine draaien en daarmee Windows programma's draaien, maar ik heb nog nooit Wine voor Andoid gezien of gehoord.
    Wine is ook geen echte Emulator maar een soort schil tussen Windows programma's en Linux OS zit.
    Maar misschien dat er OS hackers zijn die weten hoe het wel kan, want als je Doom aan de praat krijgt op een Pin automaat, waarom zou dit dan ook niet kunnen.

[edit]
    Ik heb nog eens in de playstore gekeken en zie Wine er niet tussen staan, maar wel verschillende XP Emulatoren, dus je moet maar kijken of dat werkt, op internet staan wel verwijzingen dat Wine in ontwikkeling is maar die berichten zijn uit 2013, ik denk niet wat Wine echt een succes is geweest op Android.
    [/edit]
    Laatst gewijzigd door Timsie; 02-05-17 om 21:25.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 21-02-17, 10:47
  2. Route App maken voor Android
    Door Pimms69 in forum Digitale navigatie
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 17-02-16, 19:37
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 13-06-12, 12:34
  4. Android updates voor tablets
    Door pseudo_bf16d2 in forum Overige systemen
    Reacties: 1