Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Hoe iCloud contacten binnenhalen in Outlook for Mac?

1. Standaard Hoe iCloud contacten binnenhalen in Outlook for Mac?

Hallo,

Sinds een week in het bezit van een MacBook Pro 2017 met daarop een Office 365 abonnement geïnstalleerd. Ervoor altijd (> 20 jaar) alleen maar gewerkt met Windows computers en daar zeer handig mee geworden. Door al die ervaring kan ik me tot op heden ook zeer goed redden met MacOS Sierra 10.12.5.

Door mijn eerste iPhone (4s) was ik al eerder in aanraking gekomen met iCloud.com en naast mijn hccnet.nl account gaan werken met een me.com account. Deze twee accounts heb ik altijd gezamenlijk kunnen gebruiken in Outlook voor Windows.
    In combinatie met iCloud for Windows was het me in het verleden gelukt om al mijn Outlook contacten over te zetten naar iCloud zodat ik ook op mijn iPhone en later ook op mijn iPad een altijd actuele contactenlijst had. Gelijktijdig werd deze lijst ook omgekeerd actueel gehouden in Outlook op mijn PC.

Het werken met mijn pc wil ik gaan afbouwen omdat ik steeds vaker aanvaringen heb met Windows. Daarom wil ik al mijn contacten vanaf iCloud.com binnenhalen in Outlook op mijn Mac en dan ook dusdanig dat alle wijzigingen binnen mijn contacten op al mijn apparaten (iPhone6, iPad Air2 en MacBook) gesynchroniseerd blijven.
    Weet iemand of dit wel mogelijk is en zoja, hoe dit gerealiseerd kan worden?

Mbv. export vCard vanuit iCloud.com heb ik een .vcf bestand op mijn Mac in de downloadmap binnen kunnen halen. Ik zie echter in Outlook for Mac geen enkele optie om het daar binnen te halen. Bij vanuit Contacten op mijn Mac opstarten van een e-mail aan een contact start niet Outlook maar MacOS mail op. Die contacten moeten daarom echt in Outlook terecht komen.
    Kan iemand mij hier mee helpen?

Momenteel heb ik een beetje het gevoel dat Outlook misschien wel niet het juiste programma voor mijn wensen is. Maar het mailprogramma wat standaard bij MacOS Sierra 10.12.5 meegeleverd wordt is veel te beperkt voor mijn toepassingen. Al mijn oude e-mails vanaf 1999 (hccnet: POP3) en latere iCloud mails (IMAP) staan in vele folders in een .pst bestand dat tot op de dag van vandaag helemaal bijgewerkt is. Ik wil hier graag mee verder blijven gaan.
    Heeft iemand hier misschien ook nog goede adviezen voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten, Ed.

Standaard Re: Hoe iCloud contacten binnenhalen in Outlook for Mac?

Outlook 2016 (Office 365) importeert alle contactgegevens als je je iCloud account toevoegt.

Voor het importeren van een pst bestand kun je hier meer info vinden: https://support.office.com/nl-nl/art...c-a83dc690e18c

Ingeschreven
    Feb 2010

Standaard Re: Hoe iCloud contacten binnenhalen in Outlook for Mac?

Office for Mac hanteert een eigen platform en maakt maar zeer beperkt gebruik van integratie in het Apple systeem. Het werken met Outlook voor Mac is ons niet bevallen. Ik heb verschillende keren een poging ondernomen en vindt uiteindelijk de combi met Mail van Apple zelf de beste. Contacten worden gecombineerd met Mail en als er nieuwe informatie wordt gevonden in een ontvangen mail van een bestaand contact, dan wordt voorgesteld deze aan het bestaande contact toe te voegen.

Zoals al gememoreerd is het wel mogelijk een pst-bestand of ost-bestand eenmalig te verwerken, zodat de history bewaard blijft.

Advies: stap over op Mail van Apple, maar voer wel de pst/ost routine uit om alle gegevens binnen te krijgen. Succes!

4. Standaard Re: Hoe iCloud contacten binnenhalen in Outlook for Mac?

In Outlook (Office 365) worden helaas mijn iCloud contacten niet zichtbaar (na klikken op het poppetjes symbool linksonder of bij het starten van een nieuwe e-mail dmv. automatisch aanvullen) na toevoegen van mijn iCloud account. Voor de zekerheid heb ik mijn iCloud account verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Het .pst bestand importeren was al eerder gelukt, maar daar stonden de contacten niet meer bij tijdens het aanmaken van dit bestand in Outlook op mijn Windows pc.
    Met de kennis van nu denk ik dat ik beter eerst op mijn Win pc de contacten terug had moeten halen van de iCloud contacten folder naar de Outlook contacten folder en dan pas het .pst bestand voor mijn Mac had moeten aanmaken. Deze acties achteraf ongedaan maken lukt niet meer.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Converteren Contacten Mac naar Personen Outlook.com
    Door Henk Schelling in forum Apple
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 09-10-14, 15:40
  2. Contacten Outlook 2007: volgorde
    Door geenHCClid_. boshond in forum Overige programmatuur en andere zaken
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 28-12-12, 12:25
  3. iCloud werkt niet in Outlook agenda210 in Windows 8
    Door flyingdutchman in forum MS Windows - Windows 8
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 07-12-12, 15:01
  4. iCloud slokt 1000 Outlook-contactpersonen op: alles kwijt!
    Door hotze in forum Digitale communicatie
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 25-11-11, 23:03
  5. Outlook contacten en afspraken
    Door geenHCClid_. ronday in forum MS Windows - Alle versies
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 19-10-09, 16:41

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten