Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: vraag!

1. Standaard vraag!

ik zeer onbekend Linux / unix
    heb er wel veel over gehord dat veel stabieler is als windows7
    zou wel willen proberen i.v.b me arduino
    of is zeggen jullie blijf lekker bij je windows7

Standaard Re: vraag!

Het is een beetje wat je wil gaan doen met Linux, alle windows sofware werk niet of nauwelijks op Linux dus fotoshoppen of Doom spelen gaat dus niet op Linux, en Linux is niet zo heel gebruiks vriendelijk.
    Maar Linux heeft ook zijn voordelen, het is gratis en bijna alle Linux software is ook gratis, het is stabieler en ook veiliger en als iets het doet blijft het het doen, maar soms als je iets niet aan de praat krijgt is het soms moeilijk om het werkend te krijgen.
    Ik heb zelf een tijdje een dualboot gedraaid met Windows en Linux naast elkaar maar ben daarna helemaal over gestapt op Linux en heb Windows niet meer nodig, er bestaat ook nog zoiets als Wubi Linux, dat is zeg maar een Linux die op Windows draait, en ik heb ook vernomen dat in Windows 10 je Linux kan installeren vanuit de software store.
    Dus keuze genoeg.

Timsie, Linux Mint is wel gebruiksvriendelijk hoor, het lijkt qua menustructuur op Windows XP. Dat je geen Windoessoftware onder Linux kan draaien verdient een nuance, via Wine onder Linux kunnen Windows porgramma's werken maar zeker niet alles.

Daar heb je gelijk in, ik heb Niet zoveel ervaring met Wine maar wat ik er van vernomen heb is dat het geen Windows emulator is die alles draait, ik denk dat je heel weinig Windows games aan de praat krijgt onder wine.
    En inderdaad Linux mint zou een goede start zijn voor TS(topic starter) om er mee te beginnen.
    Wat ik nog de TS op het hart wil drukken is dat je als je van OS gaat wisselen, eerst je persoonlijke data te backuppen, want het kan mis gaan, en dat je alles kwijt bent.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timsie Bekijk Berichten
    Daar heb je gelijk in, ik heb Niet zoveel ervaring met Wine maar wat ik er van vernomen heb is dat het geen Windows emulator is die alles draait, ik denk dat je heel weinig Windows games aan de praat krijgt onder wine.
    En inderdaad Linux mint zou een goede start zijn voor TS(topic starter) om er mee te beginnen.
    Wat ik nog de TS op het hart wil drukken is dat je als je van OS gaat wisselen, eerst je persoonlijke data te backuppen, want het kan mis gaan, en dat je alles kwijt bent.
    Als je inderdaad veel spelletjes wil spelen blijf dan in Windows of maak ne als Timsie en ik een dualboot. Heeft TS Windows voor spelletjes en Linux om die te leren kennen en mee te gaan werken. Overigens voor Mint is er een goed forum: http://forum.linuxmintnl.nl/
    Laatst gewijzigd door Dummy11; 23-07-17 om 19:38. Reden: typeblunder :-( aangepast

6. Standaard Re: vraag!

bedankt voor de info heb even op de site Linux-mint gekeken
    wordt Linux mint om te beginnen wat heb gelezen je Linux kan gewoon op een usb stick zetten
    dat super stick er in en je kan Linux draaien gaat er mij om dat geen gezeik met me ras berry pi straks
    ik heb nu een ardunio ben zo klaar mee met dat ding
    dan weer niet uploaden wel compilen hij kan in eens de com poort niet vinden terwel hij com4 staat bij systeem beheer enzo.......................
    ik moet windows houden om dat mij BS ( bloedsuiker waarde) moet uit lezen en software is alleen voor mac of win

Als het goed is kan je Linux(Ubuntu,Mint) alleen proberen, dus zeg maar dat je het niet op harde schijf installeerd, dus opstarten vanaf DVD(moet wel je boot sequence op DVD staan, wat je weer kan instellen in de bios door bij het opstarten op delete te drukken) en dan niet op harde schijf installeren maar proberen(try), en dan krijg je dus een werkbare Linux sessie.
    Ik weet niet of je dan een bootable USB stick kan maken, maar probeer het.
    Ook als je een bootable USB stick hebt moet ook de bootup sequence weer eerst voor USB staan en dan pas de rest.
    Als het goed is veranderd er niks aan Windows en kan je dat gewoon blijven gebruiken.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Vraag over HTML
    Door Diroen in forum Digitale communicatie
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 19-07-11, 11:09
  2. Een vraag over de nieuwsserver
    Door LKraal in forum Overige programmatuur en andere zaken
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 06-04-11, 12:37
  3. Vraag over Hosting.
    Door Diroen in forum Overige programmatuur en andere zaken
    Reacties: 4