Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: (hardware?)problemen met Ubuntu16.04

1. Niet blij (hardware?)problemen met Ubuntu16.04

Ik heb een computer met een Gigabyte 970A-DS3P moederbord en een grafische kaart en een SSD waarop Ubuntu16.04 is gezet. Eerst had ik problemen met de internetverbinding, maar toen bleek dat ik de 64 bit versie had geinstalleerd, terwijl mijn computer 32 bit is.
    Maar nadat ik de 32 bit versie heb geinstalleerd gaat het nog steeds niet helemaal goed. Om te beginnen start hij op met grub, en ik weet niet hoe ik dan verder moet. Als ik bij het opstarten de BIOS gegevens laat zien, en kies voor de SSD waarop het systeem staat (dit staat standaard aan) dan gaat het wel goed. Maar op de een of andere manier kan hij niet tegen het verplaatsen van grote hoeveelheden data.
    Als ik bijv. de Banshee speler wil voorzien van muziek uit mijn bibliotheek gaat het mis. Hij blijft hangen, en kan allen met powerdown worden gestopt. Losse file afspelen gaat wel goed. Wie heeft een idee?
    Groet, Harly

Ingeschreven
    Jan 2014

Standaard Re: (hardware?)problemen met Ubuntu16.04

Als een systeem in Grub opstart is er al een probleem, je zou als het goed is je pakketten kunnen repareren in Grub.
    En ook als je systeem alleen met de bios opstart staat dan niet je bootup sequence verkeerd?, je kan in het bios instellen dat het systeem eerst vanaf SSD opboot.
    Er is veel te vinden op het internet zo vond ik al snel dit draadje waar veel oplossingen staan die je zou kunnen proberen: https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2328642 .
    Lees het eens door, misschien staat jou op lossing er ook tussen, maar wacht nog even op andere reacties, misschien hebben die er meer verstand van.

Beste Harly,

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huizer142 Bekijk Berichten
    Ik heb een computer met een Gigabyte 970A-DS3P moederbord en een grafische kaart en een SSD waarop Ubuntu16.04 is gezet. Eerst had ik problemen met de internetverbinding, maar toen bleek dat ik de 64 bit versie had geinstalleerd, terwijl mijn computer 32 bit is.
    Het is niet mogelijk om een 64-bit besturingssysteem te installeren op een 32-bit computer/CPU. Als je inderdaad de 64-bit versie van Ubuntu had geinstalleerd heb je een 64-bit computer.

Wat je opstartproblemen betreft, heeft jouw computer een legacy BIOS of UEFI?

Vriendelijke groet,
    Hans Lunsing

4. Standaard Re: (hardware?)problemen met Ubuntu16.04

Mijn processor is inderdaad 64 bit, maar omdat ik daar niet zeker van was heb ik -toen de internetverbinding niet werkte - de 32 bit versie geinstalleerd.
    Nu kan ik wel surfen, maar niet mailen. Mijn BIOS is UEFI dualbios.
    m.vr.gr.
    Harly

Ingeschreven
    Jan 2014

Heb je ook bij het installeren het vinkje "Install third party software" en "install updates" aangevinkt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geenHCClid_. huizer142 Bekijk Berichten
    Mijn processor is inderdaad 64 bit, maar omdat ik daar niet zeker van was heb ik -toen de internetverbinding niet werkte - de 32 bit versie geinstalleerd.
    Nu kan ik wel surfen, maar niet mailen. Mijn BIOS is UEFI dualbios.
    Harly
    Wat gaat er mis bij het mailen?

Vriendelijke groet,
    Hans Lunsing

Gelijkaardige Onderwerpen

1. HCC!m hardware
    Door TKN in forum Modelbaanautomatisering
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 20-12-16, 10:34
  2. C64 hardware probleempje ?
    Door G.Koetje in forum Overige hardware
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 01-09-14, 19:05
  3. hardware conflict
    Door Isidor1942 in forum Overige hardware
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 10-06-12, 17:12
  4. hardware assisted virtualization (HAV)
    Door jeroenn in forum MS Windows - Windows 7
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-04-11, 19:57
  5. hardware
    Door G in forum Overige hardware
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 05-12-10, 15:14

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten