Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Oude games spelen onder windows 10

Standaard Oude games spelen onder windows 10

Ik krijg oude spellen niet meer draaiend onder windows 10 en dat zijn er heel wat. Nu denk ik er over om een 2e harde schijf te plaatsen met een oude windows besturings systeem er op waarmee ik die oude spellen zou kunnen draaien is dit mogelijk en wat voor windows versie zou er dan het beste op moeten staan. (Ik heb verschillende versies).

Wie heeft hier goeie tips
    mvg dutch54

Standaard Re: Oude games spelen onder windows 10

Als je al op een oudere Windows spellen wil spelen zou ik voor XP gaan. Kan je nog oudere spellen spelen desnoods in de W95 of W98 modus. Maar heb je al geprobeerd om de spellen in de compabiliteismodus (vidje onder eigenschappen bij de snelkoppelingen van de spelen?
    Mocht je toch besluiten op een oudere versie van Windows over te gaan, instaleren, dan een virusscanner installeren, updates op halen en nooit meer met die versie op internet komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dummy11 Bekijk Berichten
    Als je al op een oudere Windows spellen wil spelen zou ik voor XP gaan. Kan je nog oudere spellen spelen desnoods in de W95 of W98 modus. Maar heb je al geprobeerd om de spellen in de compabiliteismodus (vidje onder eigenschappen bij de snelkoppelingen van de spelen?
    Mocht je toch besluiten op een oudere versie van Windows over te gaan, instaleren, dan een virusscanner installeren, updates op halen en nooit meer met die versie op internet komen.
    Bedankt voor snelle antwoord.Ik heb met verschillende spellen geprobeerd in verschillende compabiliteitsmodus te draaien echter niets lukte. Ik ga het in ieder geval proberen en was niet van plan om na de updates het internet met deze schijf op te gaan.

Ik heb hierover nog een vraag , is het te doen met een externe schijf of gaat dit te langzaam met een 2.0 usb aansluiting?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dutch54 Bekijk Berichten
    Ik heb hierover nog een vraag , is het te doen met een externe schijf of gaat dit te langzaam met een 2.0 usb aansluiting?
    Dit gaat je niet lukken, de USB-poorten worden pas tijdens het opstarten geactiveerd en je kan niet zonder meer de ene Windows in een andere Windows opstarten. Blijven er 2 mogelijkheden over. Je werkt nu bv met W7 of W10 en maak een virtueel machine aan waarbinnen je bv XP installeert. Ben er zelf geen voorstander van en doe het alleen als ik vanuit Linux even een uitstapje naar een Windows app. wil maken.

In jou geval op je C:\ schijf een extra partitie aanmaken en daar bv XP installeren. Hoeft geen echt grote partitie te zijn omdat je niet veel extra installeert (Jij kan bij de spelletjes zien hoeveel ruimte zij innemen.) en creëer je een dualboot systeem die bij het opstarten vraagt met welke Windows je aan de slag wilt gaan.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Filmpjes spelen niet af
    Door Dummy11 in forum MS Windows - Windows 7
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 13-01-16, 20:28
  2. veilig verwijderen oude updates windows 7
    Door strobol in forum MS Windows - Windows 7
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 28-10-14, 19:29
  3. Blaas je oude netbook nieuw leven in met Windows 8
    Door pseudo_56d7b1 in forum MS Windows - Windows 8
    Reacties: 1