Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Windows10 ge´nstalleerd op notebook met (te) kleine flash opslagruimte

Standaard Windows10 ge´nstalleerd op notebook met (te) kleine flash opslagruimte

Ik heb een notebook onder mijn hoede, waarin W10 was ge´nstalleerd, maar waar de fall creatorsupdate niet lukt door te weinig opslagruimte. Het is een ASUS L200HA uit 2015.
    De opslag bestaat uit 32GB flashgeheugen blijkbaar vast op het moederbordje gesoldeerd en dus niet verwisselbaar.
    Wel is er een uitbreidingsslot aan de buitenkant voor een micro-SD kaartje tot max 128GB.
    Vraag 1: is het mogelijk om W10 met minimale data en applicatiesoftware binnen 32GB te houden?
    Vraag 2: zo niet, is het mogelijk (en niet te traag) om het besturingssysteem over te brengen naar een uitbreidings-micro-SD kaartje?

Standaard Re: Windows10 ge´nstalleerd op notebook met (te) kleine flash opslagruimte

Mooie uitdaging: de 32-bit versie van Win10 moet min. 16GB data opslag beschikbaar hebben, terwijl de 64-bit versie zelfs 20GB moet hebben: een grotere update zoals deze heeft inderdaad ook weer (tijdelijk) data opslag nodig, dus hier je probleem....

- Het verplaatsen van Windows of delen van Windows is naar eigen ervaring geen gemakkelijke optie: niet doen dus.
    - Het VERS installeren van die Win10 creators update versie (= compleet nieuwe WIN10 dus) is wellicht nog een optie, alhoewel je dan wel alle programma's weer ff opnieuw moet installeren denk ik.

Omdat dit een typisch notebook-met-te-weinig-geheugen probleem is (m.n. ASUS ?) adviseer ik je tevens, om eens de support/forum van Asus hierover te raadplegen....durf te wedden dat er mÚÚr gebruikers ter wereld met hetzelfde probleem te kampen hebben (gehad) ......
    groet,

Peter
    Lid van HCC en dus HCC!Noord-Limburg, HCC!Foto-video en HCC!Compusers en kaderlid/bestuurslid.

Standaard Re: Windows10 ge´nstalleerd op notebook met (te) kleine flash opslagruimte

Dank je, Peerke
    Ik heb het maar opgegeveen en een voordelige ruimere laptop aanbevolen.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Kleine letters
    Door acverhoe in forum MS Windows - Windows 10
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 14-01-17, 21:23
  2. Windows10 wil ge´nstalleerd worden maar ik wil dat niet
    Door Dummy11 in forum MS Windows - Windows 10
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 23-08-15, 23:19
  3. Windows10 wil ge´nstalleerd worden maar ik wil dat nog niet
    Door Dummy11 in forum MS Windows - Windows 10
    Reacties: 0