Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: HCC Blokgestuurd en servo's

Standaard HCC Blokgestuurd en servo's

Voor mijn wissels op mijn N-spoor baan gebruik ik de bekende Conrad aandrijvingen.

Ik kan er maar niet enthousiast van worden.
    Afstellen is lastig en ze gaan al snel te zwaar.

Ik gebruik Peco rails, en de aandrijvingen van dit merk, hoewel zeer effectief, zijn ook niet de mooiste.

Nou lees je veel over servo's. Heeft iemand ervaring hiermee i.c.m. een blokgestuurde baan, dus vanuit een LKK/EVL combinatie?

Ik begrijp dat ik een stukje electronica ertussen zal moeten zetten voor de aansturing.

Ik hoor graag ervaringen en aanwijzingen.

Jeroen

Ingeschreven
    Aug 2016

Standaard Re: HCC Blokgestuurd en servo's

Hallo Jeroen,

Met Servo's hebben we genoeg ervaring, dit werkt over het algemeen prima, de nieuwste HCC baan zit er vol mee :-) dus duik er eens onder op de bijeenkomst,
    In samenwerking met het bloksysteem, tja... als ik een en ander doorlees in de databladen (geen ervaring met het hccm systeem) zal je een alternatieve wisselstuurprint moeten zien te ontwerpen.
    Dit zou kunnen middels simpele analoge elektronica welke de servo pulsen opwekt, of je kan er een arduino voor gaan inzetten. Voor de laatste moet dan wel een programma worden geschreven maar gezien de kosten wel het goedkoopste denk ik.

Mvgr Peter de Heij

Standaard Re: HCC Blokgestuurd en servo's

Hallo,

op het Beneluxsppor forum heb ik inmiddels info verzameld voor een aangepast wisselstuurprint, waarmee ik pulsen voor servo's kan genereren.

In datzelfde draadje wees Gerard van der Sel me op een project van Cees Baarda met inderdaad een Arduino.

Een bijeenkomst bezoeken om dit nader uit te zoeken lijkt me inderdaad een volgend stap.

Jeroen

https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,77064.0.html

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten