Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Anet A6, sketchup, fusion 360, Delft.

Ingeschreven
    Sep 2009

Standaard Anet A6, sketchup, fusion 360, Delft.

Clubgenoten, 3 maart 2018

Eerder probeerde ik een googlegroup te starten, maar dat krijg ik niet voor elkaar zoals ik dat wil. Ben er maar mee gestopt. Mijn bedoeling was dat elke aangeslotene een emailtje ontvangt, als iemand wat te melden heeft.

Het nadeel van een forum is, is dat je er altijd naar toe moet gaan om te lezen of er nieuws is binnengekomen, dat gebeurd vaak niet.
    Bij het doorlopen van dit forum zie ik dat de variatie in de nieuwsberichten groter is, dan ik voor mijn groep wenselijk vindt, maar toch, ik probeer het hier.

De locatie van de HCC 3D ig ligt in het 'verre oosten', dus hebben wat westerse clubgenoten een 3D bijeenkomst in Delft opgericht.
    Dat heeft een goede start gemaakt, eigenlijk is deze start nog gaande.

Er is gekozen voor de Anet A6 printer, een (Chinees) bouwpakket dat door een lokale firma is geleverd, dus bij moeilijkheden hoef je niet ver. Bovendien heeft deze firma maandelijks een openbare bijeenkomst, waar iedereen welkom is, om zijn/haar ervaringen te delen. Wie van ver komt kan meedoen aan een gezamenlijke maaltijd.

Ik heb de Anet-A6 printer in elkaar gezet, dat ging kinderlijk eenvoudig! Een duidelijke handleiding, inclusief filmpjes. Voor de prijs van € 250,- een goede prijs/kwaliteit verhouding. Toch zijn er wel wat aan en opmerkingen, die ik op de HCC ZH site heb geplaatst: https://zuid-holland.hcc.nl/organisa...d-printen.html .
    Chinezen houden niet van afwerken, het is een DHZ project met 'zelfwerkzaamheid'. Na wat modificaties ben ik best wel tevreden met het resultaat.

Er is gekozen voor de tekenpakketten Sketchup en Fusion 360.
    De leercurve van Sketchup is aanmerkelijk korter dan die van Fusion 360.
    Een ander verschil, is dat Sketchup op je eigen PC draait en Fusion on line, in the cloud werkt. (kan wel off line, maar heeft beperkingen)
    Ondergetekende heeft de gehele cursus Sketchup doorlopen, en er een verslag van gemaakt. (Bij belangstelling wil ik wel toesturen)
    in Delft gaat men binnenkort starten met een cursus Sketchup.

Inmiddels ben ik zelf begonnen aan de cursus Fusion, en laat ik heel eerlijk zijn:
    Fusion is veel veelzijdiger en werkt na enige oefening prettiger dan sketchup.
    Dit is natuurlijk een persoonlijke mening! MIJN mening!
    Er zijn een heleboel verschillende tekenpakketten, dus veel 'persoonlijke' meningen.

Zaterdag 3 feb 2018 houdt HCC Robotica in Hooglanderveen een bijeenkomst, waar Lia Franke een 'testles' Fusion geeft om uit te vinden of het haalbaar is om een cursus te starten. Op internet is ook over Fusion volop (les)materiaal te vinden.

Wie weet, tot ziens, horens, mails.

groeten, Dré
    Het leven is een groot feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!

Standaard Re: Anet A6, sketchup, fusion 360, Delft.

Leuk dat dit is opgestart. Ik hoop dat veel gebruikers in Delft dit tech forum bezoeken om kennis en ervaring te delen. Zeker interessant voor degenen die de Anet-6 printen gaan bouwen.

Ingeschreven
    Sep 2009

Standaard Re: Anet A6, sketchup, fusion 360, Delft.

hoi Bernhard,

dit is een test-reactie, eens zien of dit inderdaad bij jou terecht komt.
    misschien krijg je een melding dat er is gereageerd.
    ik schrijf dit op vrijdag 16 maart om 13:00 uur
    laat het mij weten hoe lang het duurde voordat jij dit las.

ik heb elders op dit forum een vraag gesteld over de nieuwe Cura 3.2.1
    hoe stel je de Anet A6 printer in?

groeten, Dré
    Het leven is een groot feest, maar je moet zelf de slingers ophangen!

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Afronden in SketchUp
    Door geenHCClid_. in forum 3D-tech
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 09-06-15, 15:30

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten