Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Linux installeren op Chromebook

Standaard Linux installeren op Chromebook

Beste mensen, ik werk met een Lenovo N23 chromebook met daarop het ChromeOS besturingssysteem.
    Via Crouton heb ik wel eens ubuntu geinstalleerd, maar ik krijg dan iedere keer het foutmelding scherm en moet ik met Ctrl D dit weer skippen.
    Ik zou graag Chrome OS willen verwijderen en een volledige linux distro installeren, een lichtgewicht, zoals bijvoorbeeld Bodhi OS
    Zonder gebruik te maken van Crouton. Wie heeft hier ervaring mee? Op internet wordt er hier en daar wel eensover geschreven, in sommige artikelen las ik dat men zelfs de schrijfbeveiliging handmatig moet veranderen.
    Zijn er ook HCC linux groepen die elkaar daarbij helpen?
    Adviezen zijn welkom!

Mvg

Hans

Standaard Re: Linux installeren op Chromebook

Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen om op een laptop Lubuntu te installeren, je moet dan in de bios het opstartvolgorde veranderen, dus als je van DVD wil installeren er eerst in de volgorde de DVD-drive staat, of als je van USB-stick eerst USB er staat.
    Meestal kom je in de bios door tijdens het opstarten de Delete toets in te drukken maar soms kan het ook F11 of een andere toets zijn die je moet indrukken, staat meestal wel in de manual van de laptop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timsie Bekijk Berichten
    Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen om op een laptop Lubuntu te installeren, je moet dan in de bios het opstartvolgorde veranderen, dus als je van DVD wil installeren er eerst in de volgorde de DVD-drive staat, of als je van USB-stick eerst USB er staat.
    Meestal kom je in de bios door tijdens het opstarten de Delete toets in te drukken maar soms kan het ook F11 of een andere toets zijn die je moet indrukken, staat meestal wel in de manual van de laptop.
    Dank voor je reactie en je bent de eerste! Je beschrijving zou zeker voor een Windows laptop werken, dat heb ik al eens gedaan toen ik zelf nog een windows laptop had. Maar ik heb een Chromebook met een Chrome OS besturingssysteem en dan geldt het niet. Een Chromebook heeft ook geen functietoetsen. Dus mochten er nog lezers zijn die zelf een chromebook hebben en/of weten hoe je een volledige linux installatie kan doen op een chromebook maar dan niet met behulp van Crouton, zodat je kunt wisselen tussen chrome os en linux, dan zijn die reacties zeer welkom!

Mvg Hans

Als ik op het internet zoek kom ik ook al gauw op deze link: https://tutorials.ubuntu.com/tutoria...n-chromebook#0

Dank voor je reactie.!.. ja deze optie had ik al een keer gedaan, met behulp van het crouton script. Dan heb je zowel Chrome OS alsook ubuntu en je kunt dan snel wisselen met behulp van toetsen. Maar ik wil een volledige linux OS installeren in plaats van het Chrome OS besturingssysteem. Tot nu toe is mij dat niet gelukt, ik heb ook eens dit geprobeerd: https://computertotaal.nl/artikelen/...article-page=2
    maar dat werkte hier niet. Dus misschien dat er nog hcc leden zijn die hier wel ervaring mee hebben, hoewel ik verwacht dat de meesten met Windows werken.. Mvg Hans

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Oracle VM installeren binnen Linux 17.1 Rebecca
    Door Dummy11 in forum Unix/Linux versies
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 08-08-15, 00:40
  2. Kan printer Brother DCP-J152W niet installeren in Linux Mint 17.2
    Door L. van Saarloos in forum Unix/Linux versies
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 18-07-15, 14:48
  3. Linux Mint 13 Xfce installeren over Llinuxmint-16-cinnamon
    Door AJRZP in forum Unix/Linux versies
    Reacties: 8