Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 128GB SSD vervangen door 500GB

Standaard 128GB SSD vervangen door 500GB

Zoals in de titel beschreven wil ik mijn SSD vervangen door een grotere. Welke SSD ik moet hebben heb ik kunnen achterhalen maar de vraag voor mij blijft hoe zet ik de data (Windows10 en andere programma's) compleet over naar de nieuwe SSD en kan dan gelijk weer verder werken met WIndows10.

Nu kijk ik naar Acronis 2018 en vraag mij af of ik de kleinere SSD kan clonen naar de grote SSD of loop ik bij het clonen tegen de omvang van de nieuwe SSD aan. Cloon is immers 128GB? Of is middels Acronis volledig back-uppen voldoende en zet ik na verwisselen van de SSD de back-up terug of loop ik ook tegen beperkingen aan?

Kan ik van Acronis een opstartmedium maken waar ik na vervanging van de SSD mijn laptop kan opstarten via Acronis en dan de back-up of cloon van de oude SSD terug kan plaatsen op de nieuwe SSD? En zo ja, hoe doe ik dat?

Ingeschreven
    May 2018

Standaard Re: 128GB SSD vervangen door 500GB

Het handigst is om beide SSD's aan te sluiten en dan met Macrium reflect rechtstreeks te klonen. Hierna de kleine SSD verwijderen en in de bios de grote SSD als opstartdisk aanwijzen. Dat is alles. Macrium is hier gratis te downloaden: https://www.macrium.com/reflectfree

Standaard Re: 128GB SSD vervangen door 500GB

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pulp_Fiction Bekijk Berichten
    Het handigst is om beide SSD's aan te sluiten en dan met Macrium reflect rechtstreeks te klonen. Hierna de kleine SSD verwijderen en in de bios de grote SSD als opstartdisk aanwijzen. Dat is alles. Macrium is hier gratis te downloaden: https://www.macrium.com/reflectfree
    Klinkt logisch ware het niet dat je dan zoal twee diskstations moet hebben. Heb ik wel maar de tweede is een conventionele harddisk en had ik dan ooknog een bracket en kabels moeten kopen wat niet d ebedoeling was en er een grote kans op storingen is.

Dus met een zelfopstartende Acronis een back-up van de SSD gemaakt en naar de HD op D:\ laten plaatsen. SSD kaarten vervangen en weer met Acronis de back-up teruggezet. Daarna nog via Windows nog bij de SSD van 128GB naar 500GB gezet en alles draait als een zonnetje in iets meer dan een uur tijd.

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Zorin vervangen door Mint
    Door Meijdonk in forum Unix/Linux versies
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 16-07-15, 21:44
  2. HDD vervangen: SSD?
    Door apeka in forum Overige hardware
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 15-12-14, 00:02
  3. Reacties: 0
    Laatste Bericht: 05-07-12, 23:42
  4. Vervangen symbolen tabel in Office 2010 door die in Office 2003