Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Digitaal & verkeer > Digitale communicatie

Digitale communicatie Netwerken
– mobiele telefonie - VoIP - internet thuis en onderweg - websites – hardware - etc.

Reageren
Discussietools Weergave
Ongelezen 9 mrt 12, 21:56
neher neher is offline
HCC-lid

Standaard Geen verbinding meer met draadloos AP

Soms is het lastiger iets voldoende duidelijk te omschrijven dan het op te lossen. Er zijn twee of eigenlijk drie samenhangende problemen: 1/ geen internet toegang via een van drie computers in combinatie met een van vier draadloze netwerken (van de twaalf mogelijke combinaties werken er elf wel, eentje niet), 2/ het betreffende netwerk wordt als 'publiek' beschouwd terwijl dat 'thuis' moet zijn en 3/ het is niet mogelijk 'publiek' te veranderen in 'thuis' - met de andere netwerken en computers kan ik dat wel.

Het betreft de combinatie van een Windows 7 netbook en draadloos netwerk 'mijn wifi', de twee andere computers (Vista en XP) kunnen wel contact maken met 'mijnwifi' en krijgen dan toegang tot het internet; alle drie de computers kunnen met de overige draadloze netwerken contact maken en krijgen ook dan toegang tot het internet.

De netbook kon dat ook, maar sinds enkele weken is geen internet toegang meer mogelijk via 'mijnwifi'. Ook wordt 'mijn wifi' sinds die tijd aangemerkt als een Public netwerk, wat onjuist is, het hoort Home te zijn - excuus dat sommige teksten in 't Engels zijn, daar woonde ik ten tijde dat de computers werden gekocht.

Er zijn stappenplannen op de sites van microsoft, HP, en sevenforums; die gevolgd, zonder resultaat. Ook gekeken wat er op de HCC forums staat - wederom wel weer wat gevonden maar de gegeven oplossingen hebben geen resultaat.

Vandaar nu eerst een verse probleem omschrijving.

Alle updates worden automatisch gedaan, de computer is ondertussen al tientallen keren opgestart, en het probleem is er elke keer weer.

Wat is er te zien? Rechtsonder, klik op netwerk icoontje, pop-up venstertje stelt dat ik connected ben met 'mijn wifi' - wat ook de bedoeling is, maar Network and Sharing Center stelt dat ik verbonden ben met een 'unidentified (Public) network' - voor de andere twee computers wordt 'mijn wifi' wel herkend en is het gewoon een Home netwerk.

Als de netbook draadloos met 'mijn wifi' verbonden (of niet ... ) is, is 'public' in het Network and Sharing Center onder de naam 'unidentified network' in zwarte tekst weergeven, niet onderstreept, en er kan niet op geklikt om het van Public naar Home te veranderen. In de andere elf gevallen staat in Network and Sharing Center onder de naam van het netwerk waar ik mee verbonden ben Home, Work of Public in blauw, onderstreept, daarop klikken geeft de mogelijkheid om het netwerk profiel te veranderen.

Als de netbook zowel met een ethernet kabel als draadloos met de router verbonden is staan er in het Network en Sharing Center twee verbindingen onder elkaar: een bedraade met 'mijn wifi' die Home is en waar op Home geklikt kan worden om te veranderen naar Work of Public, en een draadloze met een unidentified network dat Public is, en waar niet op public geklikt kan worden. Tijdens het opbouwen van de verbinding staat in het venstertje rechtsonder ídentifying (mijn wifi) - dat gaat over in 'unidentified network'.

Het is lastig dat de netbook denkt dat 'mijn wifi' een publiek netwerk is, maar ik wil er wel graag weer mee het internet op. Bij de andere draadloze netwerken lukt dat, bij 'mijn wifi' niet. Wat is er in de war gekomen?

Als oplossing lijkt het het handigst uit te zoeken waar de netbook de kennis over de verbinding met 'mijn wifi' bewaart, en die kennis compleet te wissen - inclusief dat die verbinding ooit bestond; daarna de procedure te doorlopen alsof ik voor het eerst met 'mijn wifi' verbinding maak?

In dat geval zou ik graag weten waar de kennis te verwijderen, en of er elders nog iets moet worden veranderd om de boel goed te laten verlopen.

In afwachting van reacties,

Hans

Ondertussen een zestal screenshots op Flickr gezet : http://www.flickr.com/photos/7906915...57629184664162

Laatst gewijzigd door neher; 9 mrt 12 om 23:19 Reden: Fotos op Flickr gezet : http://www.flickr.com/photos/7906915@N08/sets/72157629184664162
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten