Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Andere toepassingen, programmatuur en hardware > Overige programmatuur en andere zaken

Overige programmatuur en andere zaken Office-toepassingen, utilities etc en andere serieuze zaken die niet thuis horen bij een van de andere HCC!forums

Reageren
Discussietools Weergave
Ongelezen 20 mrt 12, 22:05
Teunhout Teunhout is offline
Actief HCC-lid

Standaard Programma als administrator uitvoeren

Ik krijg soms de melding dat ik een bepaalde handeling in een programma niet kan uitvoeren, omdat ik niet als administrator geregistreerd ben. Hoe kan ik bij de start van een nieuw programma bij de installatie aangeven dat ik de administrator ben en hoe kan ik dat later nog wijzigen als ik het niet bij het installeren gedaan heb?
Met citaat reageren
Ongelezen 21 mrt 12, 12:44
Jan Bakker's schermafbeelding
Jan Bakker Jan Bakker is offline
HCC!expert - Windows

Standaard Re: Programma als administrator uitvoeren

Je geeft niet aan welke windowsversie je gebruikt en ook niet om welk programma het gaat.

In het algemeen (bv. in Windows 7):
Als je een programma als administrator wilt uitvoeren klik je er met de rechtermuisknop op en kiest 'als administrator uitvoeren'. Dat kan dus bij een geďnstalleerd programma en bij een installatieprogramma. Als je dit doet bij een installatieprogramma wil dat niet zeggen dat het programma, als het eenmaal is geďnstalleerd, ook telkens als administrator wordt uitgevoerd. Als een installatieprogramma geen foutmeldingen geeft tijdens de installatie hoef je het niet als administrator uit te voeren.

Als een programma eenmaal is geďnstalleerd en je wilt het altijd als administrator uitvoeren kun je er met de rechtermuisknop op klikken en Eigenschappen kiezen. In het venster dat opengaat kies je het tabblad Compatibiliteit. Daar kun je een vinkje zetten bij 'dit programma als administrator uitvoeren'.
Met citaat reageren
Ongelezen 21 mrt 12, 17:36
Teunhout Teunhout is offline
Actief HCC-lid

Standaard Re: Programma als administrator uitvoeren

Hartelijk dank voor dit antwoord; ik weet zo voldoende
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten