Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Andere toepassingen, programmatuur en hardware > Overige hardware

Overige hardware Vragen & problemen m.b.t. hardware, die je niet kwijt kunt in een ander subforum (bijv. computerhardware)

Reageren
Discussietools Weergave
Ongelezen 23 mrt 12, 15:39
Lecocq Lecocq is offline
Banned

Standaard aanschaf TV kaart

Ik wil voor mijn pc een HP Elite 7300 MT I5 2400 een TV kaart kopen om daar via een 2e UPC digitale media box HD TV te kunnen kijken.
Krijg tegenstrijdige berichten wat te doen:
*UPC stelt dat er een hdmi aansluiting voor moet komen, maar weet verder niets over de techniek op een pc aansluiting
* Mediamarkt biedt een Hauppauge TV tuner Colossus aan (€ 179) die zou voldoen;
*andere organisatie stelt dat een HDMI aansluting op een TV kaart een uitgaande verbinding heeft en daarom niet zou werken
* een derde computerzaak stelt dat UPC IP tv doorgeeft en dat het via een TV kaart analoog zou blijven en niet werkt.
Kortom : wie kan mij informeren over wat te doen om gewoon op bovenstaande pc HD TV te kunnen bekijken?
Dank bij voorbaat!
Met citaat reageren
Ongelezen 23 mrt 12, 22:18
Jaap Jaap is offline
Geen hcc lid meer

Standaard Re: aanschaf TV kaart

Heb al jaren een TV kaart van Hauppauge WinTV in mijn PC. Is wel analoog. Maar ik denk dat het ook werkt met de Mediabox. Mijn kaart is wel 4 jaar oud heb de Win7 drivers er bij gezocht en je ziet het (bijlage) werkt perfect
Bijgevoegde miniaturen
TV op PC.jpg‎  
Met citaat reageren
Ongelezen 24 mrt 12, 10:42
Lecocq Lecocq is offline
Banned

Dank je wel Jaap. Heb dezelfde ervaring (analoog met Hauppauge)met oude pc. Waar het mij meer om ging is een tweede box en dan tevens HD dus en aansluitingssituaties.....
Met citaat reageren
Ongelezen 24 mrt 12, 20:32
Jaap Jaap is offline
Geen hcc lid meer

Bij UPC kun jeen 2e mediabox huren/kopen. En die aansluiten voor de bestaande.
Eerst uitproberen met de bestaande mediabox, dan weet je of het werkt.

Suc6
Gr. Jaap
Met citaat reageren
Ongelezen 25 mrt 12, 16:37
Peerke Peerke is offline
Actief HCC-lid

TV kijken op je PC naar een UPC digitaal (HD) TV signaal of een analoog TV signaal is inderdaad iets waar een verhaal aan vast zit...
  • Analoge UPC TV kijken op een PC is mogelijk: of d.m.v. een TV-kaart met MPEG hardware decoder erop zoals een Hauppauge PVR-150MCE, PVR-500MCE, etc. is probleemloos mogelijk. Je kunt probleemloos de Media Center software gebruiken die in veel Widows standaard wordt meegeleverd.
    Natuurlijk valt de kwaliteit in het 'niet' vergeleken met die van Digital (HD) TV, maar 't werkt !
  • Digital UPC (HD) TV kijken op een PC is NIET rechtstreeks mogelijk, zoals dat bijv. via Ziggo WEL mogelijk is: UPC gebruikt nl. Nagravision encryptie die niet zo 1-2-3 gedecodeerd kan worden m.b.v. een CAM en de UPC betaalkaart erin....helaas....
    Een 'omweg' om de UPC settopbox uitgang te koppelen aan een PC is zover ik weet helaas ook niet zo 1-2-3 mogelijk.
Over dit onderwerp zijn reeds zéér veel mede-hobbyisten gestruikeld (helaas), maar zover ik weet is er geen werkbare oplossing....

Een goed bron van informatie hierover is de website: www.degroeneknop.nl

Peerke
Lid van HCC en dus HCC!Noord-Limburg, HCC!digimedia, HCC!CompUsers;analist, systeem ontwikkelaar en webdesigner voor vele HCC regio, interessegroepen en HCC!Digital websites.
Met citaat reageren
Ongelezen 27 mrt 12, 12:34
Lecocq Lecocq is offline
Banned

Beiden dank voor jullie bijdrage. Ter info: Heb me inmiddels ook laten informeren door speciaalzaak in media zaken op pc en ddat gaf voor mij de doorslag met als oplossing inderdaad een 2e box van upc ,wat ik al van plan was, en deze via een nieuwe monitor die hdmi aansluiting heeft (oa een Philips) direct aan te sluiten op die 2e box. Kosten zijn praktisch hetzelfde bedrag als een inbouw tv kaart van kwaliteit en ik heb gelijk een HD monitor die als TV en als PC monitor werkt.

Thks
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten