Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Besturingssystemen > MS Windows - Windows 8

MS Windows - Windows 8 Uitsluitend voor vragen rond Windows 8

Discussie gesloten
Discussietools Weergave
Ongelezen 4 apr 12, 13:51
hccAdmin hccAdmin is offline
Administrator

Standaard Probeer nu Windows 8 en laat weten wat je ervaringen zijn

Op 29 februari heeft Microsoft de Windows 8 Consumer Preview (voorheen Beta) beschikbaar gesteld voor het grote publiek.
Met Windows 8 slaat Microsoft echt een nieuwe in weg. Sinds Windows 95 zijn er niet zo veel fundamentele zaken gewijzigd aan het besturingssysteem. Je kunt echt spreken van het nieuwe Windows.

De belangrijkste doelstelling van de Windows 8 Consumer Preview is dat iedereen de nieuwe versie van Windows kan ervaren. Wat werkt er goed? Wat verbaast je? Wat had je graag anders gezien? Antwoord op al deze vragen kan helpen om het product nog beter te maken, Microsoft is namelijk echt geďnteresseerd in de antwoorden. Maar wat zijn de ervaringen van de HCC leden?
Speciaal hiervoor heeft HCC samen met Microsoft de afspraak gemaakt om binnen de HCC!forums een apart forum aan te maken rond Windows 8 .

Op dit forum kun je je ervaringen delen met andere HCC leden en tevens zal Microsoft deel nemen aan het forum . Niet om meningen te weerleggen maar om te leren van jullie ervaringen. Een unieke kans om in zo’n vroeg stadium onderdeel te kunnen zijn van de optimalisatie van Windows. En dus download nu de Windows 8 Consumer Preview en deel je ervaringen op het forum!
Ongelezen 4 apr 12, 18:37
Jacenan2012 Jacenan2012 is offline
HCC-lid

Standaard Re: Probeer nu Windows 8 en laat weten wat je ervaringen zijn

Misschien handig om de downloadlink erbij te zetten ??
Ongelezen 2 sep 12, 12:02
HermanKrebbers HermanKrebbers is offline
Actief HCC-lid

Let op bij installatie. Na opstart installatie werd bij mij niet gevraagd waar en werd werkpartitie van Windows 7 geheel overschreven. Alle programma's weg. gelukkig op een test partitie bij mij. Na installatie Win8 is Win7 niet terug te halen.
Ongelezen 6 sep 12, 00:17
hj.vd.stolpe's schermafbeelding
hj.vd.stolpe hj.vd.stolpe is offline
Geen hcc lid meer

Ik ben nu aan mijn tweede Windows 8 versie toe.
De eerste was een 32 bits EN maar nu een 64 bits NL.
Het is even wennen maar ik ben toch wel blij dat ik de startknop er weer in heb kunnen knutselen.
Ik vraag me alleen af hoe je IE als app afsluit.
Wisten jullie dat de God Mode ook in Win 8 werkt ?
Ongelezen 2 okt 12, 10:30
Kick Kick is offline
Actief HCC-lid

Hr. Stolpe,

Blij dat "god mode" onder W8 ook werkt, maar wat is dit???

Kick
Ongelezen 2 okt 12, 20:30
eversijp's schermafbeelding
eversijp eversijp is offline
Actief HCC-lid

http://tweakers.net/nieuws/64714/mic...ebruikers.html
Ongelezen 29 okt 12, 11:45
winlux's schermafbeelding
winlux winlux is offline
Actief HCC-lid

Gisteren op een Notebook (Toshiba T130, Pentium single core, 4Gb) wat geen wonder van snelheid is toch windows 8 op geďnstalleerd.
Gekocht (€ 29,99), gedownload en de installatie kon beginnen. Downloaden duurde best lang (zondagmiddag ?) en ook de installatie duurde wel even. Maar het resultaat mag er best zijn. De oude programmas blijven benaderbaar via het buroblad (had gekozen voor behoud instellingen) maar tevens worden er ook tiles aangemaakt (zie afbeelding) waarmee je die programmas kunt openen (er wordt dan wel meteen geswitched naar de klassieke weergave).
Al met al ben ik toch niet ontevreden.
Ongelezen 30 okt 12, 14:28
CJBraam CJBraam is offline
HCC-lid

Ik kan de, laag geprijsde, download windows8 pro niet proberen omdat je niet met i-deal kunt betalen bij microsoft, maar alleen met creditcard of paypal ik heb beide niet.
Microsoft klantenservice zegt er aan te werken maar weet niet of het er komt. Dus dan nog maar even wachten. jammer want ik had al alles voorbereid.

Laatst gewijzigd door CJBraam; 30 okt 12 om 14:31 Reden: tikfouten
Ongelezen 30 okt 12, 22:11
Napoleon Napoleon is offline
HCC-lid

Ik heb Windows 8 pro geďnstalleerd, op desktop, met de optie upgrade en behouden alle instellingen en documenten. Windows 8 werkt. Echter een aantal Tiles geven geen inhoud, alleen maar een kleur. Ook die ik vanuit de Store plaats. Heb me tot nu toe suf gezocht naar een oplossing, maar nog steeds niets gevonden (behalve de suggesties Windows 8 compleet opnieuw te installeren, maar dan ben ik wel meer dan een dag kwijt om al mijn oude programma's weer te installeren).
Wie weet raad?.
Ongelezen 31 okt 12, 09:10
winlux's schermafbeelding
winlux winlux is offline
Actief HCC-lid

Niet alle tiles "leven", zeker niet diegene die als koppeling naar oude programma's geplaatst zijn. Mail laat alleen zien dat er een bericht is (wel eerst account instellen), Store laat zien als er een update is. Foto's (mits de tile verbonden is met jouw afbeeldingen), Reizen, Bing, Weer, Koersen (Financieel) moeten echter "leven".
Je kunt door rechts klikken op de tile een werkbalk onderin oproepen waarmee je kunt controleren of "leven" van de tiles is ingeschakeld. Tevens kun je eventueel de tile verwijderen. Je kunt de tile weer herinstalleren door te klikken op Alle Apps; je krijgt dan een scherm met alle applicaties en vervolgens kun je kiezen om een applicatie opnieuw aan het Start scherm vast te maken; misschien dat dat helpt.
Discussie gesloten

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten