Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Besturingssystemen > MS Windows - Windows 7

MS Windows - Windows 7 Uitsluitend voor vragen rond Windows 7

Reageren
Discussietools Weergave
Ongelezen 22 apr 12, 14:19
jan princen jan princen is offline
HCC-lid

Vraagje verplaatsen map gebruikersbestanden

Misschien wel een domme vraag, maar ik kom er niet uit. Ik wil in een windows 7 omgeving vanaf de (OS) C: schijf (116 gb, beschikbaar 10 gb) een map gebruikersbestanden verplaatsen naar de Data (D schijf (327 gb beschikbaar 327). Ik krijg alleen steeds een foutmelding dat er enkele bestanden voor system worden gebruikt, waardoor slepen van c: naar d: niet werkt. Ook vraag ik me af of de verwijzing naar de bibliotheken nog kloppen als ik dit doe. Kan iemand raad geven ?
Met citaat reageren
Ongelezen 13 mei 12, 16:01
jantom jantom is offline
Actief HCC-lid

Standaard Re: verplaatsen map gebruikersbestanden

al een antwoord gekregen?
Met citaat reageren
Ongelezen 9 jul 12, 22:00
mjsmits mjsmits is offline
Actief HCC-lid

Jan,
Als je bedoeling is om mappen zoals 'Mijn Documenten' etc. van C naar D te verplaatsen, dan ga je als volgt te werk (in dit voorbeeld gebruik ik 'Mijn Documenten', maar hetzelfde geldt voor de overige gebruikersmappen.
Rechtsklik op de map 'Mijn Documenten' en kies 'Eigenschappen'.
Kies tabblad 'Locatie' en wijzig de locatie naar de drive/map die je wilt gebruiken. Ik dacht dat je er wel voor moet zorgen dat deze map al bestaat.

Kijk anders ook even hier: http://www.schoonepc.nl/instal/perso...rplaatsen.html

Daar vind je nog veel meer gratis praktische informatie.

Laat je even weten of dit is wat je bedoelt en of het je gelukt is?
Met citaat reageren
Ongelezen 9 jul 12, 22:20
jantom jantom is offline
Actief HCC-lid

Ik doe het zelf anders: ik ga naar de map die ik wil verplaatsen en "knip" deze en plak de map op een plaats op een andere partitie. Dat kan ook in een map op die andere partitie zijn. Maar er zijn meer mogelijkheden om hetzelfde te doen.
Met citaat reageren
Ongelezen 9 jul 12, 22:41
mjsmits mjsmits is offline
Actief HCC-lid

Ik zou zo niet durven zeggen of alle verwijzingen dan nog goed blijven lopen. Het zijn toch een soort van 'systeemmappen' die Windows op een standaard plaats verwacht. Maar als het bij jou geen problemen oplevert is Windows slimmer dan ik had verwacht (of ik weet minder dan ik had gedacht ).
Met citaat reageren
Ongelezen 9 jul 12, 22:49
jantom jantom is offline
Actief HCC-lid

Probeer het maar - je zal zien dat het lukt. Ik heb het knippen en plakken onder Vista gedaan (als proef) en de verplaatsing wordt gewoon in het register vermeld (zo stel ik me dat voor).
Ik heb ook (naar andere partities) verplaatste mappen naderhand soms weer verplaatst (om administratieve redenen) en ook die verplaatsing wordt dan weer geregistreerd. Het werk echt en daar gaat het om. Bij nieuw installeren van Vista of W7 moet de link weer opnieuw worden gemaakt maar dat is logisch.
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten