Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Besturingssystemen > MS Windows - Alle versies

MS Windows - Alle versies Alle Windows-versies vanaf Win95

Discussie gesloten
Discussietools Weergave
Ongelezen 24 jun 12, 12:51
Piet Luksemburg Piet Luksemburg is offline
Geen hcc lid meer

Standaard Opstartprobleem Win XP

Tijdens onze vakantie (ca 18 juni) kreeg ik de mededeling dat 8 Windows updates geïnstalleerd zouden worden.
Toen ik de volgende morgen weer wilde opstarten lukte dat niet meer. Ik kreeg de volgende mededelingen:

Windows kan niet goed worden opgestart.
Mogelijk is een recente wijziging van HW of SW hier de oorzaak van.

Ik kan dan kiezen uit:
Veilige modus (3 varianten).
Laatst bekende juiste configuratie.
Normaal Windows starten.

Alle opties geven het zelfde resultaat; mijn PC gaat opnieuw booten en komt met hetzelfde scherm terug.

Nu weet ik niet of mijn lap-top het begeven heeft of dat het met de updates te maken heeft.

Ik ben wel in staat om met de Windows CD in de herstelconsole te komen, maar ben niet wijs genoeg om hier verstandig mee om te gaan, teneinde mijn PC weer aan het werk te krijgen.

Dank voor steun,
Piet Luksemburg
Ongelezen 25 jun 12, 14:40
moderator007's schermafbeelding
moderator007 moderator007 is offline
Moderator

Standaard Re: Opstartprobleem Win XP

Beste Piet,

Windows 8 is nog niet officieel door Microsoft uitgebracht, terwijl de titel aangeeft dat je Windows XP gebruikt...dus dit 'riekt' naar spyware/malware die je op een of andere manier binnen gekregen hebt...

Oplossing is een goede anti-viruis/spyware scanner en remover te gebruiken om de spyware te verwijderen. Het meteen opnieuw installeren van Windows XP is wel een erg rigoreuze oplossing m.i. waarmee je bovendien de kans loopt data kwijt te raken.

Veel suc6

Moderator007 - HCC!forums
Ongelezen 25 jun 12, 15:47
Ruud B's schermafbeelding
Ruud B Ruud B is offline
Actief HCC-lid

Beste moderator007, volgens mij staat er in de eerste regel dat Piet "8" windows-xp updates moest installeren.
Ongelezen 25 jun 12, 15:49
Geen hcc lid meer

Beste Moderator,

Bedankt voor je reactie.
Met 8 Windows updates bedoelde ik acht stuks. En geen verwijzing naar Windows 8.

Als virusscanner is AVG geïnstalleerd.

Ik ben nog wat verder aan het spitten gegaan en het lijkt erop dat ik mijn C-schijf niet meer kan benaderen. Ik kan wel kijken op mij D-schijf, waar mijn data staan. Ik ga nu proberen om deze data (o.a. foto's) er nog af te krijgen en dan misschien mijn HD opnieuw te formatteren.

Groeten
Piet
Ongelezen 25 jun 12, 16:14
Geen hcc lid meer

Dag Ruud,

Inderdaad bedoelde ik dat en waren wij dat tegelijkertijd aan het schrijven.

Groeten
Piet
Ongelezen 25 jun 12, 17:27
Moderator

Beste Piet,

'Vol' van allerlei artikeltjes die ik momenteel maak over Windows 8 (o.a. voor m'n werk), had ik dit inderdaad dit over het hoofd gezien...oeps: excuses !

Desalniettemin is een spyware/virus aanvalk mogelijk, maar het kan ook een HDD probleem zijn inderdaad. Handel als volgt:
  • Als je nog topegang hebt tot C:, laat een anti virus/spyware programma zoeken en als nodig herstellen
  • Mocht je helemaal geen toegtang meer hebben tot C:, dan kun je nog aan de slag met allerlei HDD hulp programma's, echter de ervaring leert dat dan de HDD toch waarschijnlijk reeds aan het afsterven is....dus advies om de data z.s.m. ter backuppen (dat was je al van plan) en een nieuwe HDD te kopen.

Ongelezen 11 jul 12, 17:42
Geen hcc lid meer

Het is duidelijk geworden dat de "ACHT" updates van Windows niets te maken had met het niet meer opstarten van mijn laptop. Mijn harde C-schijf is gecrasht. Na heel veel tobben met adapters voor de 2 1/2" schijf om die eventueel aan mijn ATA (IDE) kabel van mijn desktop te kunnen aansluiten en wat uiteindelijk weer niet lukte, bedacht ik mij dat ik nog een USB stick met PCtoGO van CompUsers had (Dank Henk van Andel). Die heb ik er in gestoken en nu kan ik in ieder geval de data van mijn D-schijf kopiëren naar een USB stick.
Ik kan zelfs op mijn C-schijf kijken. Nu staat daar niet zoveel spannends (Windows en Program Files) maar ik vind het wel wetenswaardig dat ik met die Puppy Linux op een schijf met waarschijnlijk een defect boot record of zo iets, toch nog informatie kan krijgen.

Ik denk dat wat mij betreft deze discussie afgesloten kan worden.

Allen die gereageerd hebben, bedankt
Piet Luksemburg
Ongelezen 11 jul 12, 19:15
Moderator

Fijn dat de data gered is; verder véél succes !

Ongelezen 11 jul 12, 19:21
Geen hcc lid meer

Het is duidelijk geworden dat de "ACHT" updates van Windows niets te maken had met het niet meer opstarten van mijn laptop. Mijn harde C-schijf is gecrasht. Na heel veel tobben met adapters voor de 2 1/2" schijf om die eventueel aan mijn ATA (IDE) kabel van mijn desktop te kunnen aansluiten en wat uiteindelijk weer niet lukte, bedacht ik mij dat ik nog een USB stick met PCtoGO van CompUsers had (Dank Henk van Andel). Die heb ik er in gestoken en nu kan ik in ieder geval de data van mijn D-schijf kopiëren naar een USB stick.
Ik kan zelfs op mijn C-schijf kijken. Nu staat daar niet zoveel spannends (Windows en Program Files) maar ik vind het wel wetenswaardig dat ik met die Puppy Linux op een schijf met waarschijnlijk een defect boot record of zo iets, toch nog informatie kan krijgen.

Ik denk dat wat mij betreft deze discussie afgesloten kan worden.

Allen die gereageerd hebben, bedankt
Piet Luksemburg
Discussie gesloten

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten