Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Andere toepassingen, programmatuur en hardware > Overige hardware

Overige hardware Vragen & problemen m.b.t. hardware, die je niet kwijt kunt in een ander subforum (bijv. computerhardware)

Reageren
Discussietools Weergave
Ongelezen 27 jun 12, 15:13
Bobz Bobz is offline
Geen hcc lid meer

Standaard Windows/Acronis True Image

Ik heb problemen met mijn nieuwe, door mijn leverancier gebouwde, Windows 7 pc . Ik kreeg eerst een blue screen gevolgd door het scherm van de bootmanager, dat adviseerde Windows te repareren met de systeemschijf. PC was niet op te starten. Mijn leverancier wist, op basis van ervaringen, vrij zeker dat de schuld aan mijn back-up programma True Image lag. Programma verwijderd en de pc werd weer door hem in orde gebracht. Hier heb ik een aantal weken goed mee kunnen werken en daarom kreeg ik het eigenzinnige idee True Image weer te installeren. Back-up en de controle was snel klaar en dus op naar nummer 2. Gevolg: blue screen, bootmanager scherm, pc is niet op te starten.
Bij de bootinstellingen was de C-schijf niet zichtbaar. PC een half uur uitgezet en via F8 aangezet en toen was o.a. de C-schijf wel zichtbaar waardoor ik de pc kon doorstarten. Direct True Image verwijderd en met systeemherstel de pc teruggezet. Na een kwartier werken hetzelfde liedje: blue screen, bootmanager scherm, C-schijf afwezig.
PC nacht uit laten staan. Weer via F8 starten en toen kwam het complete overzicht van de harde schijven, ik heb er 2, dvd speler, cardreader enz. Opstartvolgorde opnieuw ingesteld en de pc doet het weer goed.
Wat mij nu interesseert is de vraag: was het hoe dan ook True Image en hoe kan het dat door de pc uit te zetten, waarbij de duur van uitzetten ook nog van invloed is, een eerst onzichtbare C-schijf wel zichtbaar wordt.
Met citaat reageren
Ongelezen 27 jun 12, 16:41
Haso Haso is offline
Geen hcc lid meer

Standaard Re: Windows/Acronis True Image

Hallo,

kun je wat duidelijker zijn over je versie van Windows en de versie van True Image? En heb je al op internet gezocht naar identieke problemen met True Image?
Alleen Acronis True Image Home 2012 werkt bij mij (Windows 7) goed, eerdere versies gaven allerlei rare verschijnselen.

Hans
Met citaat reageren
Ongelezen 29 jun 12, 11:55
Bobz Bobz is offline
Geen hcc lid meer

Ik heb Windows 7/64.
Van True Image heb ik zowel 2011 als 2012 gebruikt de laatste maanden. Ik ben gestart met 2009 geloof ik. Eerlijk gezegd heb ik niet zo intensief op internet gezocht. Wel heb ik bij elkaar uren aan de lijn gehangen met Delhi (op hun kosten), maar dat gaf onvoldoende resultaten.

Ook ik heb in het verleden met de andere versies andere problemen gehad, zozeer zelfs dat ik na een poging tot herstel door Moskou( het is allemaal heel internationaal daar bij Acronis) gratis een nieuwe versie kreeg.

Door mijn leverancier de pc opnieuw laten installeren. Dat lukte in het begin niet, Acronis had blijkbaar een bepaald bestand verziekt, ik weet niet welk, pc werkt op dit moment prima. Zonder Acronis dus.
Met citaat reageren
Ongelezen 30 jun 12, 02:36
jantom jantom is offline
Actief HCC-lid

Ik heb ook problemen met True Image sinds ik op mijn nwe computer Windows 7 64bits heb geinstalleerd. Mijn (een paar jaar eerder gekochte) versie bleek niet onder Windows 7 te werken. Ik heb in totaal 2x een True Image programma gekocht (Easy Computing) en heb best wel eens problemen met dat programma gehad waardoor ik alles opnieuw mocht installeren... Dat programma werkte dus niet altijd.

Mijn ervaring dit jaar: Na veel heen en weer geschrijf kon ik een upgrade kopen maar die was maar een paar Euro minder duur dan een Paragon Backup en Restore programma. Voor dat laatste heb ik gekozen.
Dat werkt goed maar ik moest wel TuneUpUtilities 2012 deinstalleren (weg geld..) - dat programma is een valkuil - maakt zaken kapot en ik kon geen backup van het register maken.. (idioot gewoon).
Met citaat reageren
Ongelezen 30 jun 12, 13:11
Haso Haso is offline
Geen hcc lid meer

Voordat je weer Acronis gaat installeren zou ik eerst een volledige backup van de schijf maken. Kijk hier voor wat open source backup programma's http://www.techsupportalert.com/best...backup-program
maar kijk ook even naar http://forum.acronis.com/forum/27907 over moeilijkheden met Acronis. Je bent dus niet de enige met Acronis problemen en het grijpt diep in in de pc.
Verder kan ik je geen oplossing bieden en kijk naar open source alternatieven en hun reviews op het net.

groet
Hans
Met citaat reageren
Ongelezen 2 jul 12, 18:26
Bobz Bobz is offline
Geen hcc lid meer

Bedankt voor de informatie.
Acronis is voor mij een gepasseerd station. De boys in New Delhi wilden blijven proberen het in orde te krijgen, maar ik stop. Ze waren zo vriendelijk nr 14 terug te betalen. De andere versies liggen in de prullenbak.
Ik zoek nu naar een goede vervanger, misschien 1 van die open source gevallen.
Wat overblijft is onvrede. Zo'n programma helpt je pc helemaal naar de k.... en alles wat je krijgt is sorry en je geld terug. Maar de ellende die je hebt gehad is daarmee bij lange niet vergoed.
Dan heb je ook nog zo'n blad als Computertotaal dat True Image een hoge waardering gaf. Ik heb ze geinformeerd maar je mag blij zijn dat je een bevestiging krijgt met dat ze het druk hebben.
Met citaat reageren
Ongelezen 2 jul 12, 19:27
jantom jantom is offline
Actief HCC-lid

Veel ellende dus.
Ik heb uiteindelijk Paragon Backup and Recovery gekocht maar daar heb ik soms ook problemen mee. Het werkt wat onduidelijk en ik voel me dan niet op mijn gemak.
True Image werkte bij mij altijd wat directer maar met dat programma heb ik weleens mijn computers (qua software) om zeep geholpen en dat gebeurt altijd als het niet uitkomt.
Met citaat reageren
Ongelezen 20 dec 12, 12:46
Nogon Nogon is offline
Actief HCC-lid

Ik heb de verhalen gelezen en het is natuurlijk erg dat het zo gaat.

Maar waar ik wel van op kijk is dat er zoveel geld wordt uitgegeven aan de genoemde programma's
terwijl
Windows-7 prima back-up mogelijkheden heeft,
de mogelijkheid biedt om gemakkelijk een systeem-herstelschijf te maken
EN bovendien
kan er een IMAGE gemaakt worden en dit alles gratis omdat er toch met Windows-7 gewerkt wordt.
Kijk hiervoor naar: >Configuratiescherm >Alle Configuratiescherm-onderdelen >Back-up maken en terugzetten.

Hernie
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten