Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Digitaal & verkeer > Digitale communicatie

Digitale communicatie Netwerken
– mobiele telefonie - VoIP - internet thuis en onderweg - websites – hardware - etc.

Reageren
Discussietools Weergave
Ongelezen 8 jul 12, 15:53
sugarbabylove sugarbabylove is offline
Actief HCC-lid

Standaard 2 netwerken?

Ik heb weer eens een probleem met de computer.
We hebben thuis een modem/router van UPC, die zowel draadloos als bedraad een netwerk in stand houdt.
De UPC box (Cisco) staat in de woonkamer. In de hal staat een switch, die geen ander doel (meer) heeft dan het signaal naar boven sturen. Op de eerste verdieping staat een nieuwe switch, om het netwerk naar de kamers van de kinderen te leiden. Verder gaat er vanuit de switch een kabel naar boven, alwaar ik ook nog een kantoor heb.
Naast de UPC box staat nog een media player. In de bijkeuken een netwerk printer. Op mijn kantoor staat ook nog een netwerk schijf.

Zo op het oog zitten we allemaal op hetzelfde netwerk, er is maar één router, verder alleen switches.
Toch, de kinderen zien mijn netwerk schijf niet, ik zie de netwerk printer en de mediaplayer niet. Het lijkt erop, dat we op twee netwerken zitten.

Wat ik wil, is allemaal op één netwerk, zodat iedereen bij de media player, bij de gedeelde printer en bij de netwerkschijf kan.

Hoe zorg ik ervoor, dat we weer één logisch netwerk hebben?

De netwerk printer is trouwens draadloos.
Met citaat reageren
Reageren

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten