Gebruikersnaam
Wachtwoord
   Registreer
Wachtwoord vergeten

Ga terug   HCC!forums > Besturingssystemen > MS Windows - Alle versies

MS Windows - Alle versies Alle Windows-versies vanaf Win95

Discussie gesloten
Discussietools Weergave
Ongelezen 7 jul 12, 01:04
J.A.DE WITTE J.A.DE WITTE is offline
Actief HCC-lid

Standaard Plotselinge crasch van xp

Bezig zijnde een mail in te typen begint plots de muis vreemde ongecontroleerde bewegingen te maken.

Kort daarna "Bevriest" alles en moest ik Resetten.

XP startte normaal op maar toen het scherm moest komen voor de keuze tussen Beheerder of Gebruiker kwam een zwart scherm met de info; Error in HAL.DLL. erna gebeurde niets meer,alleen de muis was aanwezig en kon worden bewogen.

Na via een Backup de file HALL.DLL te hebben terug gezet blijft die melding nu weg, maar verder gebeurd er niets meer, ook mbv. F8 en de andere keuzes geprobeerd te hebben blijkt dat niets uit te maken.

Wat nu ?

J.A.de.Witte@Kader.Hcc.nl
Ongelezen 7 jul 12, 01:49
RuudUphoff RuudUphoff is offline
Actief HCC-lid

Standaard Re: Plotselinge crasch van xp

Als je een dergelijke plotseling optredende fout krijgt, is het meestal een hardware probleem. Helaas is het zonder HALL.DLL niet mogelijk te testen vanuit Windows. Je moet in elk geval de hele zaak opnieuw installeren NADAT is vastgesteld dat alle hardware (weer) in orde is. Met name de harde schijf (over het hele bereik testen) en het geheugen.

Ruud Uphoff
Ongelezen 8 jul 12, 16:28
Actief HCC-lid

In eerste instantie een irritant probleem tw;
met in loggen kan dit worden bewaard, maar dit bewaren lukt niet, is dat normaal ?

Dank voor de reactie en advies.

ongeveer een half jaar geleden ben ik gehacked, mijn os was omgebouwd tot spamserver en veel verminkingen ook mijn ip stond op de zwarte lijst, ook was mijn hdsk kapot.(127GB fat32)

Na veel geploeter dat weer ok en een ghost terug gezet.

Dus ook een nieuwe hdsk.

Ik ben nu bezig met een url;
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457123.aspx

van MS om stap voor stap door de opstart van XP te gaan in combinatie met de log file;
log, txt en evt.

Door de log file eerst te wissen en dan opnieuw XP te starten zoeken wat er gebeurd is en vergelijken met de opstart url.

Ik heb zo`n vermoeden dat XP hangt op een dll en/of file en kernel.

Met groet,

j.a.de.witte@kader.hcc.nl

Ongelezen 8 jul 12, 16:30
Actief HCC-lid

In eerste instantie een irritant probleem tw;
met in loggen kan dit worden bewaard, maar dit bewaren lukt niet, is dat normaal ?

Dank voor de reactie en advies.

ongeveer een half jaar geleden ben ik gehacked, mijn os was omgebouwd tot spamserver en veel verminkingen ook mijn ip stond op de zwarte lijst, ook was mijn hdsk kapot.(127GB fat32)

Na veel geploeter dat weer ok en een ghost terug gezet.

Dus ook een nieuwe hdsk.

Ik ben nu bezig met een url;
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb457123.aspx

van MS om stap voor stap door de opstart van XP te gaan in combinatie met de log file;
log, txt en evt.

Door de log file eerst te wissen en dan opnieuw XP te starten zoeken wat er gebeurd is en vergelijken met de opstart url.

Ik heb zo`n vermoeden dat XP hangt op een dll en/of file en kernel.

PS. Krijg niet eens behoorlijk de tijd om in te typen en moet dan weer opnieuw inloggen,LASTIG !

Met groet,

j.a.de.witte@kader.hcc.nl

Ongelezen 8 jul 12, 17:01
Ruud B's schermafbeelding
Ruud B Ruud B is offline
Actief HCC-lid

Ik zou zelf de HDD formatteren met NTFS in plaats van FAT32, kan je tenminste files van meer dan 4Gb opslaan.
Ongelezen 8 jul 12, 23:54
Actief HCC-lid

Voor de volledigheid,

ik heb en desktop met multiboot keuze 1 = WIN98se, 2= XP.

Omdat ik alleen werk in fat32 kan kan ik overal bij, ntsf is in deze geen optie.

Op mijn opmerking nog geen reactie ,dat tijdens in loggen dit mbv. een vinkje bewaard wordt is handig , het inloggen gaat dan meteen, helaas moet ik constateren dat dit niet werkt, is dat bekend en wat doe ik hieraan ?

Overigens heb ik ontdekt dat met de (dos) scandisk ook de D: met XP getest kan worden en heeft mij dat menigmaal gered, want mijn ervaring is dat XP een ENORM instabiel programma is al vanaf al het begin en na ook SP3 erbij werd het instorten nog vele malen erger en erger en nu al helemaal , Win98se daarentegen is stabieler en makkelijk te repareren met " Setup" en de CAB files en systeem herstel zat ook al in Win98se.

Ik gebruik nu dan ook Win98se voor repareren van XP en zoeken op internet met google wat mij al tendele is gelukt.
Ongelezen 9 jul 12, 23:51
j.nijssen j.nijssen is offline
Geen hcc lid meer

Hi,

Met enig vebazen heb ik de discussie geprobeerd te volgen maar na het laatste berichtje waar xp als onstabiel wordt afgeschilderd, wil ik protesteren .

XP is uiterst betrouwbaar en eveneens uiterst stabiel. Een andere ervaring kan bijna alleen betrekking hebben op onstabiele hardware of onstabiel gebruik ervan.

Ik zou, na een grondige inspectie van de hardware, xp 'schoon' opnieuw installeren en nooit door een w98se laten verstoren.

Xp zou eveneens wel op ntfs geïnstalleerd kunnen zijn want w98se heeft niets in de systeemdata van XP te zoeken, ergo, moet er vanaf blijven.
De gemeenschappelijk te benaderen data kan voor beide os-sen fat 32 zijn, gewoon een kwestie van het indelen en bepalen van de partities.

Met vriendelijke groeten, John Nijssen.
Ongelezen 10 jul 12, 00:12
RuudUphoff RuudUphoff is offline
Actief HCC-lid

Mijn hemel, ben jij nog wel te redden?

Logisch dat je systeem crasht. Als je werkt met een totaal onbeveiligd FAT32 en ook nog eens Windows 98 gebruikt, dat door Microsoft zelf onveilig is genoemd en niet meer wordt onderhouden, vraag je om problemen. Bovendien ben je ook nog laakbaar onverantwoordelijk bezig. Werken met een onveilig systeem is ook een gevaar voor anderen op internet.

Had je dat meteen verteld, dan had ik botweg geweigerd je te helpen. Je bent tot in het absurde aan het prutsen.

En dan nog denken dat je in de positie bent om Windows XP een instabiel systeem te noemen! Te zot voor woorden!

Ruud Uphoff
Ongelezen 11 jul 12, 02:45
Actief HCC-lid

Een overzichtje;

Ik ben begonnen met mainframes dus programmeren met octale codes in hexidecimale velden op nibble nivou, daarna de logic controller en toen CP/M.

CP/M draaide prima en na ontwikkeling van een modem in de HCCproject groep (landelijk) de techniek van Answer/Originate.

Met Mass copy vele bestanden uit gewisselt en afstand besturing mbv. DDT.(ook van een extrne computer !)

Het was een Gouden tijd zonder ook maar 1 probleem.

Toen kwam Fido en computer programma`s via de TV van de WDR en ook basic code van oa. NOS, BBC. Wdld en Australie.

MsDos kwam om de hoek met de PC en dat werkte meestal prima.

Dus kwam Windows, Win11eh,w2000, w95,98,98se en nu helaas XP.

Toen nog met SP1&2 alles oke, maar kreeg ik al de waarschuwing mbt. problemen met SP3 ! !

Mijn XP is ontstaan vanuit een schoolproject en xp bouwde win98se (al aanwezig) deels om naar C: Win98se & D: XP op basis van multiboot.

Dat goed werkte tot..........................SP3 kwam en daarna ging/gaat het helemaal en nog steeds mis !

Helaas kan ik mijn schoolXP niet meer opnieuw installeren, dat kan maar 1x !

Ntfs is nimmer tersprake gekomen daar de hdsk grootte beperkt wordt door MS voor fat32 !

In xp zelf geen probleem maar mbt. Fat32 wel en daar werkt w98se mee.(emm386).

Doorgaan naar win7 met fouten en problemen met vista komt niet ter sprake ook w8 is sterk uitgekleed.

Tijdens mij HCC-Regio NHM bijeenkomsten heb ik met de internet cafe computers al de nodige crasches gehad, tw; XP,Vista,Win7.

Gelukkig heeft de sec. Ghosts van elke laptop gemaakt en al moeten terug zetten.

Een vrind van mij die Erkend Programmeur is heeft het heel anders aangepakt, zijn OS staat op 1 hdsk de rest op een andere en zijn os menigmaal moeten terug zetten, met name betreffende Hacken !

Internet wordt steeds gevaarlijker en gevaarlijker bijvoorbeeld oa. een ziggo doet daar iets aan maar wel bij het belachelijke af, bijv. veel sites worden geblokkeerd en het zenden/ontvangen van mails ook.

Een 2e kamer probeerd ook wat maar dat is nog minder dan een nano fractie van een druppel op een gloeiende plaat.

Hoelang mijn trouwe w98se het nu zonder virus bescherming nog volhoud ?

Morituri te Salutand, ave.
Ongelezen 11 jul 12, 21:26
j.nijssen j.nijssen is offline
Geen hcc lid meer

Ook ik draai al een poosje mee en heb diverse ontwikkelingen meegemaakt.
Verder wil ik niet meer aan deze, naar mijn bescheiden mening, zinloze discussie deelnemen, sorry.

Iemand die meent dat XP onstabiel is heeft een groot aantal tegensprekers, zie het stukje in tweakers.net:

http://tweakers.net/nieuws/83087/mic...t-opnieuw.html

Met vriendelijke groeten, John Nijssen
Discussie gesloten

Deze berichtendraad doorgeven via je favoriete netwerk

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten